"Nikt nie wierzył, że to jest możliwe"
Na tę inwestycję mieszkańcy Lublina, gminy Niemce, Lubartowa, ale i dużej części województwa lubelskiego czekają od lat. W miniony piątek, 26 lutego, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy zadania - firmy Mota Engil, podpisali umowę na zaprojektowanie i wybudowanie około 30-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej między Lubartowem i Lublinem, wraz z obwodnicą Niemiec. Uroczystość odbyła się w Niemcach, na parkingu obok stacji paliw.
- To bardzo ważne wydarzenie dla Ziemi Lubelskiej - podkreślił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. - Kilka miesięcy temu zapowiadaliśmy to wydarzenie niedaleko stąd, w Niemcach. Nikt nie wierzył, że to jest możliwe. Uśmiechano się, mówiono, że minister opowiada takie historie, ale za chwilę wszyscy o tym zapomną. Nie, nie zapomnieliśmy. Dziś Lubelszczyzna jest jednym wielkim placem budowy - dodał.
Andrzej Adamczyk jak król
Na odważne porównanie w swoim przemówieniu zdecydował się marszałek województwa lubelskiego.
Jeszcze kilka lat temu nie bardzo wierzyłem, że mogę dożyć takich czasów, gdzie droga z Rzeszowa do Kraśnika i do Lublina jest budowana w całości... - mówił Jarosław Stawiarski, po czym dodał: - Był Kazimierz Wielki, będzie Andrzej Adamczyk.
To z uszczelnienia VAT-u, twierdzi wiceminister
W uroczystości udział wziął Piotr Patkowski, wiceminister finansów.
- Gdyby dziś w jednym zdaniu streścić, czym jest zrównoważony rozwój w rozumieniu Rządu PiS, to można to opisać tak: To sytuacja, w której pieniądze z podatków VAT nie trafiają do mafii paliwowych, ale trafiają na projekty infrastrukturalne, także realizowane w przepięknej Polsce wschodniej - powiedział młody polityk.
Na Orlenie bronili szefa Orlenu
Kilka dni temu w mediach ujawniono tzw. "taśmy Obajtka", na których ma być nagrany Daniel Obajtek, szef PKN Orlen. Zdaniem dziennikarzy "Gazety Wyborczej", którzy ujawnili nagrania, szef koncernu paliwowego w przeszłości miał naruszyć prawo, jeszcze gdy był wójtem gminy Pcim.
- Znajdujemy się przy stacji Orlen, stacji polskiego koncernu. Chcę nawiązać do sytuacji, która w ostatnich godzinach dzieje się w mediach polskojęzycznych, w których to PKN Orlen i prezes Daniel Obajtek jest atakowany. W polskim interesie narodowym jest tak samo budowa Via Carpatii, jak i budowanie silnego podmiotu naftowego, energetycznego. Dlatego z taką zaciekłością Via Carpatia kiedyś przez polityków Platformy Obywatelskiej była atakowana w Parlamencie Europejskim, a dziś atakowany jest PKN Orlen - bronił prezesa Orlenu Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
S19 między Lublinem i Lubartowem ma być gotowa jeszcze w 2024 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.