Obecnie trwa budowa odcinka S19 Lublin - Lubartów, na który kierowcy w województwie lubelskim czekają od lat. Ten zostanie oddany do użytku w 2027 roku i znacznie przyśpieszy podróż z Lublina do miejscowości na północy województwa. Według szacunków podróże mają trwać mniej niż godzinę.
S19 z Lublina ciągnąć się będzie aż do zjazdu na Autostradę A2 z miejscowości Łukowisko. Odległość 100,6 km pokonywać będzie się w zaledwie 50 minut i 18 sekund przy stałej prędkości 120 km/h. Zakładając dokładnie taką samą prędkość, do Radzynia Podlaskiego jechać będzie się nieco ponad pół godziny, a do Międzyrzeca Podlaskiego 45 minut. Do Białej Podlaskiej jechać się będzie więc nieco ponad godzinę. Obecnie taka podróż trwa bliżej dwóch godzin.
Odległość i czas dojazdu z węzła Lublin Rudnik na S19:
- Niemce Południe (5,18 km) - 2 min 35 s
- Niemce Wschód (8,46 km) - 4 min 14 s
- Lubartów Zachód (19,8 km) - 9 min 54 s
- Lubartów Zachód (23,2 km) - 11 min 36 s
- Firlej (35,9 km) - 17 min 57 s
- Kock Południa (40,5 km) - 20 min 25 s
- Kock Północ (46,9 km) - 23 min 27 s
- Borki (54,6 km) - 27 min 18 s
- Radzyń Podlaski Południe (62,5 km) - 31 min 15 s
- Radzyń Podlaski Północ (66,2 km) - 33 min 6 s
- Kąkolewnica (85,2 km) - 42 min 36 s
- Międzyrzec Podlaski Południe (89,5 km) - 44 min
- Międzyrzec Podlaski Północ (92,8 km) - 46 min 24 s
- Łukowisko A2 (100,6 km) - 50 min 18 s
S19 Lublin - Lubartów. Informacje
Umowę na budowę drogi S19 Lublin - Lubartów podpisano w lutym 2021 roku, a budowa rozpoczęła się w grudniu 2024 roku. Około 23 kilometry drogi dwujezdniowej od węzła Lublin Rudnik do węzła Lubartów Północ ma zakończyć się w 2027 roku. Całkowita wartość projektu to prawie 1,4 miliarda złotych (1 394 836 250,32 zł), a dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 612 milionów złotych (612 111 531,85 zł).
Oprócz samej drogi ekspresowej powstaną również cztery węzły drogowe, drogi lokalne i nowe obiekty inżynierskie. Co więcej, na terenach budowy potrzebne są również przebudowy i modernizacje sieci wodociągowych, gazowych i teletechnicznych. Trwają również budowy nowej kanalizacji deszczowej i sieci energoelektrycznych.
Tak o nowej inwestycji pisze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad: "Stanowić będzie na terenie województwa lubelskiego zasadniczy szkielet drogowy o dużej przepustowości łączący największe ośrodki gospodarcze kraju z największymi ośrodkami Polski Wschodniej".
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.