Radna miejska Anna Glijer (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) skierowała interpelację do władz Lublin. Dotyczy dodatkowych miejsc parkingowych na dworcu Lublin Zachodni.
Podkreśliła, że przystanek Lublin Zachodni jest ważnym punktem komunikacyjnym dla mieszkańców dzielnicy Czuby Południe i Węglin Południowy. Dodała też, że Miasto Lublin razem z Radą Dzielnicy Węglin Południowy umożliwiło mieszkańcom korzystanie z tymczasowego dojazdu do Dworca przez ulicę Węglinek.
- Nie jest to rozwiązanie, które spełnia oczekiwania mieszkańców. Zwracam się z uprzejma prośbą o podjęcie działań projektowych mających na celu połączeni ulicy Granitowej z dojazdem do dworca Lublin Zachodni. Dodatkowym problem jest brak miejsc parkingowych na ternie przystanku kolejowego. Każdego dnia stoi tam mnóstwo samochodów, gdyż wielu osób korzysta z przystanku Lublin Zachodni. W związku z powyższym proszę o informację czy miasto planuje podjąć rozmowy z zarządcą drogi, tak, aby stworzyć nowe miejsca postojowe na terenie omawianego przystanka kolejowego? - napisała radna.
W odpowiedzi Tomasz Fulara - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju napisał, że znajdujące się przy dworcu Lublin Zachodni miejsca parkingowe są
na terenie należącym do Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych. Do tego służą wyłącznie do obsługi ruchu pojazdów dla potrzeb przdworca.
- Ewentualna ich rozbudowa przebiegałaby również na gruntach znajdujących się w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych i mogłaby być wyłącznie przez nich realizowana i finansowana - wyjaśnia Tomasz Fulara.
Zaznaczył również, że w "zakresie możliwości połączenia ulicy Granitowej w Lublinie z dojazdem do dworca Lublin Zachodni wskazuję, że przedmiotowy dojazd znajduje się również na gruntachstanowiących własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Polskich Kolei Państwowych".
- Natomiast połączenie ulicy Granitowej z ww. dojazdem zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego możliwe jest poprzez planowaną drogę w klasie KDGP – ulice główne ruchu przyśpieszonego,co jednocześnie wymusza zastosowanie skomplikowanych rozwiązań projektowych (z uwagi
na spadki istniejącego terenu znacząco przekraczające dopuszczalne wartości stosowane przy projektowaniu dróg publicznych), a zarazem obejmujących znaczny zakres układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta - napisał dalej zastępca prezydenta.
Podkreślił, że że przedsięwzięcia tego typu są działaniami inwestycyjnymi które muszą być ujęte w bieżącym lub zaplanowane w kolejnym roku budżetowym.
- Z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych przedmiotowa inwestycja w najbliższym czasie nie będzie zrealizowana - podsumował Fulara.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.