Remont ul. Nałkowskich w Lublinie. Otwarto oferty wykonawców
Opublikowano: Aktualizacja:
Autor: oprac. Joanna Niećko
reklama
Przeczytaj również:
WiadomościRatusz przygotowuje się do remontu fragmentu ul. Nałkowskich na Wrotkowie, który jest zniszczony. Do przetargu zgłosiły się 4 firmy, z czego oferty dwóch nie mieszczą się w zaplanowanej przez miasto kwocie na inwestycję.
reklama
Ulica Nałkowskich jest drogą powiatową o szerokości ponad 7 metrów i długości około 2,7 km. Łączy ul. Żeglarską i Zalew Zemborzycki z ul. Romera i Diamentową. Odcinek od ul. Romera do ul. Żeglarskiej z ul. Romera jest główną ulicą osiedla Nałkowskich (dzielnica Wrotków). Droga jest zniszczona i pełna kolein, brakuje oświetlenia i chodnika aby dojść do ośrodka "Marina" nad Zalewem.
Dlatego Urząd Miasta planuje remont ul. Nałkowskich, na odcinku od ul. Romera do ul. Żeglarskiej, więc prowadzony jest już przetarg. Dziś (16 listopada) otwarto oferty firm, które są zainteresowane zaprojektowaniem i wykonaniem inwestycji (inwestycja ma być prowadzona w formule "zaprojektuj i buduj"). Zgłosiły się cztery firmy, a ich ofert wahają się od ok. 1,3 mln zł do ok. 1,7 mln zł. Miasto na realizację zamówienia przeznaczyło 1,5 mln zł. Projekt ma powstać w ciągu 30 dni od zawarcia umowy z wykonawcą. Potem zacznie się sam remont, który ma być skończony pod koniec maja przyszłego roku.
- Remont ulicy Nałkowskich z pewnością wpłynie na bezpieczeństwo ruchu oraz wygodę użytkowania. To inwestycja wyczekiwana zarówno przez mieszkańców tamtej okolicy, jak i kierowców korzystających z fragmentu jezdni, w dojazdach nad Zalew Zemborzycki - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
Wyremontowany ma być ponad kilometrowy odcinek ulicy między skrzyżowaniem z ul. Romera a ul. Żeglarską. Drogowcy zdejmą starą warstwę jedni i w zamian położą dwie nowe: wyrównawczą i ścieralną. Remont przejdzie chodnik o długości 1,3 km, na którym będzie ułożona nowa kostka brukowa, pozwalająca na ciche prowadzenie urządzeń i sprzętu na kółkach. Z kolei przy przejściach dla pieszych, równolegle do krawężników pojawi się rząd płyt ostrzegawczych z wypustami, w kolorze żółtym, jako element prowadzenia osób z niepełnosprawnościami. Zaś zatoki autobusowe zostaną przebrukowane, a ich poziom będzie wyregulowany do poziomu nowej jezdni.
reklama
reklama
reklama
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE
reklama