- Leon XIV w najnowszym dokumencie dostrzega wyzwania współczesności. - Podkreśla fakt, że pedagogika w kościele „nigdy nie jest teorią oderwaną od życia, lecz ciałem, pasją i historią - mówi rektor KUL.
Zauważa również, że w obliczu szybkich zmian i dezorientujących niepewności, dziedzictwo Ewangelii wykazuje zaskakującą trwałość. - Tam, gdzie wspólnoty wychowawcze kierują się słowem Chrystusa nie ustępują, ale odradzają się, nie budują murów, ale mosty. Wykazują się kreatywnością, otwierając nowe możliwości przekazywania wiedzy w szkole, na uniwersytecie, w kształceniu zawodowym i obywatelskim, w duszpasterstwie szkolnym i młodzieżowym oraz w badaniach naukowych, ponieważ Ewangelia nie starzeje się, ale „wszystko czyni nowym” – podkreśla ks. prof. dr hab. Mirosław Kalinowski.
Rektor zaznacza również, że list Leona XIV stanowi kontynuację wydanej 60 lat temu deklaracji. „Gravissimum Educationis” Soboru Watykańskiego II. - Papież jasno formułuje, że nie straciła ona na znaczeniu. Nadal uniwersytety, ruchy i instytuty, stowarzyszenia świeckie, zgromadzenia zakonne oraz sieci krajowe i międzynarodowe gruntowały i gruntują dziedzictwo duchowe i pedagogiczne, które jest w stanie przekroczyć XXI wiek i odpowiedzieć na najpilniejsze wyzwania – mówi.
W liście papież koncentruje się także na młodych, którzy są ludźmi wrażliwymi, bacznie obserwującymi to, co dzieje się na świecie. - Bardzo słusznie Leon XIV wyraża, że młodzi ludzie pragną głębi, potrzebują przestrzeni ciszy, rozeznania, i tego, by mądrze uczyć ich korzystania z technologii i sztucznej inteligencji, stawiając osobę ponad algorytmem” - uważa rektor KUL.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.