Oprócz tego, trwają prace przy budowie głównej alei o reprezentacyjnym charakterze, ze szpalerem latarni. Przygotowywany jest trawnik, który wzorem zachodnich miast będzie służył jako miejsce odpoczynku. Budowa wszystkich pozostałych alejek (łącznie ok. 8 km) już się zakończyła i wszystkie są wyasfaltowane. Po alejskach będzie można jeździć np. na rowerzy i rolkach i będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach. W parku są też pumptracki, czyli naturalne tory dla rowerzystów o różnym stopniu zaawansowania, które, by osiągnąć odpowiedni stopień stabilizacji, wykonano jeszcze w ubiegłym roku. Gotowa jest ścieżka przemijania i zielone labirynty z żywopłotów. Trwa jeszcze montaż ścieżki akustycznej, mebli z granitu, które nie tylko uatrakcyjnią park, ale też będą miejscem ćwiczeń i ewolucji.
CZYTAJ TAKŻE: Lubelscy radni odrzucili skargi Porozumienia Rowerowego
Od al. Piłsudskiego wykonano główne schody wejściowe i wyprofilowane podjazdy dla wózków. Przy głównym wejściu został już do zrobienia tylko montaż betonowych czap – siedzisk. Skończyła się budowa i wyposażanie toalet oraz budynku obsługi technicznej fontanny.
Gotowa jest również kładka pieszo-rowerowa nad Bystrzycą, na której zamontowano szklane ekrany i barierki, pozostały już tylko drobne prace przy nawierzchni podestu. Skończyła się budowa zejść do rzeki oraz przystani kajakowej. Pod całym Parkiem został zbudowany system odwadniający, który sprawdził się podczas ostatnich intensywnych opadów deszczu. Woda z terenu parku jest odprowadzana drenami do rowu melioracyjnego, skąd kierowana jest do przepompowni oraz rzeki.
Pozostało wykonanie nasadzeń ostatnich krzewów, bylin i traw ozdobnych, a także ostatnich kilkunastu drzew. Całość ma być gotowa do 30 listopada i kosztuje ok. 44 mln zł, z czego 20,5 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.