Rektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i prezes Polskiej Agencji Prasowej podpisali w czwartek (5 listopada) List intencyjny w sprawie współpracy między uniwersytetem i agencją. PAP to największa agencja informacyjna w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 250 dziennikarzy i 40 fotoreporterów przygotowuje serwisy informacyjne, z których korzystają media, instytucje, urzędy państwowe i przedsiębiorcy.
KUL i PAP podejmą wspólne działania mają dotyczyć informacji z zakresu nauki i technologii, polskich osiągnięć badawczych oraz wszechstronnego teoretyczno-praktycznego przygotowania studentów dziennikarstwa do pracy w mediach.
- Bardzo się cieszę z zainteresowania współpracą ze strony tak prestiżowych uczelni. To dla PAP ogromne wyróżnienie. Z przyjemnością uzbroimy przyszłych dziennikarzy z KUL w unikalne doświadczenie, które będą mogli zdobyć podczas praktyk w profesjonalnej agencji prasowej - powiedział Wojciech Surmacz, prezes PAP.
Z kolei rektor KUL zaznaczył, że uczelnia dostrzega potrzebę coraz szerszego używania współczesnych narzędzi komunikacyjnych i nowych technologii, by docierać z przekazem do odbiorców tradycyjnych i nowych mediów.
- PAP i KUL to instytucje z ponad stuletnią tradycją, dysponujące ogromnym potencjałem. Nasza współpraca może przyczynić się do zwiększania jakości i atrakcyjności dyskursu medialnego, który dziś stał się tak istotnym elementem budowania opinii publicznej - mówił ks. prof. Mirosław Kalinowski, rektor KUL.
Dodał, że uczelnia prowadzi prace nad utworzeniem Akademii Nowoczesnych Mediów. Ma ona umożliwiśc zdobywanie wiedzy praktycznej m.in. studentom dziennikarstwa, i być miejscem analizy i badania trendów medialnych oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych dziennikarzy oraz osób odpowiedzialnych za PR, reklamę i marketing polityczny.
- Internet i media społecznościowe stały się głównymi kanałami komunikacji, jako uniwersytet katolicki nie możemy nie zauważać tych zjawisk, które oprócz ogromnych możliwości, stwarzają też poważne zagrożenia, choćby w postaci hejtu czy fake newsów. Także PAP odpowiada na te wyzwania, m.in. poprzez serwis Fake Hunter - podkreślił rektor KUL.
Poinformował też, że będą funkcjonowały m.in., profesjonalne studia radiowe i telewizyjne oraz sale do montażu wideo i audio. Całkowita wartość inwestycji to 3 mln zł.
Obecnie na KUL można studiować na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Studenci odbywają 240 godzin specjalistycznych praktyk zawodowych: w mediach tradycyjnych i internetowych, w agencjach i firmach public relations, w agencjach reklamowych, w biurach ds. promocji, w biurach rzeczników prasowych, w instytucjach samorządowych i administracji rządowej.