Reklama

Reklama

PKP remontuje mosty kolejowe w Lubelskiem

Opublikowano: ndz, 25 kwi 2021 14:15
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

PKP remontuje mosty kolejowe w Lubelskiem - Zdjęcie główne

PKP remontuje mosty kolejowe w Lubelskiem | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Z Lublina PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odnawiają mosty kolejowe w województwie lubelskim. Chodzi o mosty nad rzekami Giełczew, Huczwą i Bystrzycą.

Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewidziały 25 mln zł na odnowienie kolejowych mostów na Lubelszczyźnie w latach 2020 – 2021. Wykonano już prace za blisko 6 mln zł na przeprawach nad rzekami Giełczew, Huczwą i Bystrzycą. Kolejne roboty obejmą m.in. most graniczny w Dorohusku, przeprawę w Rykach nad rzeką Zalesianką. Prace zapewniają podróże koleją i przewóz towarów po torach m.in. do kopalni i cukrowni.

- Utrzymanie mostów kolejowych w dobrym stanie wymaga stałych nakładów, m.in. na przeprawy nad rzekami w województwie lubelskim. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i zapewnieniu oraz poprawie możliwości technicznych mostów zwiększa się rola i możliwości kolei, jako bezpiecznego i ekologicznego środka transportu - powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

Na trasie Lublin – Chełm zapewnione są podróże i obsługa ruchu towarowego m.in. przewozów do kopalni Bogdanka. Duży zakres prac PLK wykonały na moście kolejowym w Biskupicach nad rzeką Giełczew. Przeprawa ma nowe przęsła, podpory mostu zabezpieczono przed podmyciem oraz wykonano nowe schody, balustrady i poręcze. Oprócz tego wyremontowane są dwa tory. Dzięki pracom zlikwidowane zostało ograniczenie prędkości i poprawiła się przepustowość trasy. Po obiekcie mogą jeździć cięższe składy, bo zwiększono nośność mostu. Wartość robót to ok. 3,5 mln zł.

Na trasie Łuków-Dęblin przebudowano most nad rzeką Bystrzycą w okolicy Łukowa. Do prac  wykorzystano m.in. przęsła uzyskane z przebudowy przeprawy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Przęsła, po wymaganych badaniach, zakwalifikowano do dalszej eksploatacji. Wykonano też żelbetową płytę, co umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych. Most zabezpieczono przed korozją. Obecnie przeprawa nad Bystrzycą zapewnia sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h. Wartość robót to ok. 1,4 mln zł.

- Mosty i wiadukty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport surowców i produktów m.in. do kopalni i cukrowni jest nie tylko zapewniony ale coraz sprawniejszy. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki - powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Odnowiony most w Werbkowicach nad Huczwą ma zapewniać obsługę cukrowni transportem kolejowym. Dzięki pracom towary jazda po torach na linii Zamość- Hrubieszów. Kratownicowy most ma naprawione przyczółki. Konstrukcja została zabezpieczona przed korozją i pomalowana. Wartość robót to ok. 1 mln zł.

W tym roku za 19 mln zł PLK planują prace na mostach Lubelszczyzny. Wyremontowane zostaną m.in. most w Biłgoraju nad rzeką Biała Łada na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola, most graniczny w Dorohusku, przeprawa w Rykach nad rzeką Zalesianką na odcinku Łuków – Radom i w Krasnymstawie nad rzeką Wojsławką na odcinku Rejowiec – Hrebenne.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy