Reklama

Reklama

PKP modernizuje trasę z Lublina do Łukowa. Powstają nowe perony i odnawiany jest most

Opublikowano: pon, 1 lut 2021 17:22
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

PKP modernizuje trasę z Lublina do Łukowa. Powstają nowe perony i odnawiany jest most - Zdjęcie główne

PKP modernizuje odcinek Lubartów-Parczew. Powstają nowe perony i odnawiany jest most | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Z Lublina Od kilku miesięcy trwa modernizacja odcinka kolejowego Lubartów - Parczew na trasie z Lublina do Łukowa, którą prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W ramach inwestycji powstają nowe perony i odnawiany jest most w Lubartowie.

Reklama

Jesienią zeszłego roku rozpoczęła się modernizacja odcinka kolejowego Lubartów - Parczew na trasie z Lublina do ŁukowaPrace między Lubartowem a Parczewem objęły dwustumetrowy most nad Wieprzem ii wymianę torów. Zmieniają się też przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ustawiono na nich ścianki peronowe, zamontowano kable i słupy oświetleniowe. Obecnie układana jest antypoślizgowa nawierzchnia. Finalnie perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Postęp prac na linii nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew to ważna wiadomość dla mieszkańców północnej Lubelszczyzny. Ich efektem będzie lepsza infrastruktura, co oznacza więcej połączeń, więcej zadowolonych pasażerów i rozwój regionu. Dzięki tej inwestycji oraz kolejnym planowanym na linii nr 30 Ziemia Lubartowska ma szansę stać się ważnym punktem tranzytowym na kolejowej mapie wschodniej Polski - powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Poza przystankami modernizację przechodzi też dwustumetrowy most nad rzeką Wieprz w Lubartowie. Wzmacniana jest konstrukcja przeprawy, część stalowej kratownicy pokryto powłoką antykorozyjną oraz remontowane są podpory i przebudowywane przyczółki. Potem zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd składów towarowych o większym nacisku, czyli do 221 kN/oś. Prace obejmują też 14 innych obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów.

Roboty są realizowane na ponad 26 km linii. Na odcinku Lubartów - Brzeźnica Bychawska montowane są nowe szyny i podkłady. Na kolejnym odcinku między Brzeźnicą a Parczewem demontowany jest stary tor i przygotowywany jest teren pod nowy. Trwa demontaż peronów na przystankach Gródek i Zabiele. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie również stacja Parczew oraz przystanki: Parczew Kolejowa Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, a dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie mają zwiększyć dostęp do kolei. Projekt obejmuje również przystanek Ciecierzyn na odcinku Lublin  - Lubartów. Z peronu w Ciecierzynie można korzystać od grudnia ubiegłego roku. Dzięki przebudowie układu torowego między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h, przez skróci się czas przejazdu pociągów.

Wartość projektu to 90 mln zł netto.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy