PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w tym roku skończą prace, które mają zwiększyć bezpieczeństwo na 182 przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce. Ogólnopolska inwestycja spółki ma też wpłynąć na punktualność przejazdów pociągów. Projekt o wartości ok. 250 mln zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską. Kwota dotacji to prawie 194 mln zł.
- Działania narodowego zarządcy sieci kolejowej, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dla poprawy bezpieczeństwa ruchu, to niezwykle ważny komponent zmian polskiej kolei. Największa w naszej historii modernizacja infrastruktury kolejowej pokazuje, jak ważny dla polskiego rządu jest rozwój kolei. Ten proces wpisuje się w założenia Unii Europejskiej, m. in. w Europejski Rok Kolei. Budujemy kolej komfortową, bezpieczną i przewidywalną - powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.
W ramach projektu zmodernizowano przejazdy w województwie lubelskim. W Łukowie nowa sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, rogatki, oświetlenie oraz monitoring sprawiają, że przeprawa przez skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi jest bezpieczniejsza. Dzięki czujnikom zamontowanym na torach nadjeżdżający pociąg automatycznie uruchamia sygnalizację świetlną oraz rogatki. Podobne systemy zabezpieczeń są na przejazdach w Świdrach i Sarnowie, gdzie zamontowano m.in. nową sygnalizację świetlną.
Z kolei na 7 przejazdach na trasie Lublin - Dorohusk wymieniono nawierzchnię i zamontowano urządzenia sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej ostrzegające o nadjeżdżającym pociągu. Natomiast nad prawidłowym działaniem samoczynnej sygnalizacji przejazdowej czuwają urządzenia kontroli. W przypadku usterki urządzeń, informacja o awarii trafia do dyżurnego ruchu, który wprowadza ograniczenia prędkości pociągów i powiadamia serwis urządzeń. Przejazdy wyposażone są w nowe, ledowe oświetlenie. Zaś w miejscowościach: Wólka Kańska i Zalesie Kańskie na szlaku Trawniki - Rejowiec, obiekty zostały wyposażone w nowe sygnalizatory drogowe i jasne oświetlenia. W miejscowości Leopoldów na linii Łuków - Radom wymieniono nawierzchnię torową i drogową, pojawiły się nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.
Dzięki inwestycjom PLK na trasie Lublin - Stalowa Wola Rozwadów, przebudowano ok. 60 przejazdów. Na linii nr 7 między Otwockiem a Lublinem modernizację przeszły 42 przejazdy kolejowo-drogowe, z czego na Lubelszczyźnie 18 przejazdów kolejowo-drogowych zyskało nowe urządzenia. Na modernizowanej obecnie linii nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów kolejowo-drogowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.