Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej przygotował komentarz, który powstał w ramach cyklu „Okiem eksperta". Jest to inicjatywa zespołu Centrum Prasowego UMCS, dzięki której badacze - naukowcy z naszej uczelni analizują i komentują bieżące wydarzenia, zagadnienia czy problemy budzące zainteresowanie społeczeństwa.
Tym razem przygotowano komentarz "Z czym mierzą się uzdolnieni uczniowie i jak ich wspierać?" autorstwa prof. Małgorzaty Kuśpit.
- Zdolności i uzdolnienia znajdują się w kręgu zainteresowań specjalistów wielu dyscyplin naukowych. Choć od dawna są przedmiotem rozważań i refleksji, to wiedza dotycząca tych właściwości psychofizycznych człowieka nadal nie została wyczerpująco przedstawiona z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Problematyka zdolności i uzdolnień zajmuje szczególne miejsce w psychologii i pedagogice. Istotne znaczenie ma bowiem zarówno identyfikacja uczniów z wyjątkowym potencjałem, jak i ich odpowiednie kształcenie oraz wychowanie - wyjaśnia Aneta Adamska, rzecznik prasowy UMCS.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Naukowiec UMCS o radioaktywności i jej skutkach
Badania w tym zakresie prowadzi m.in. prof. Małgorzata Kuśpit z Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS (Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki), która jest psychologiem i biegłym sądowym. Specjalizuje się w problematyce myślenia twórczego, kreatywności, osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania osób zdolnych i uzdolnionych. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów rozwojowo-integracyjnych dla nauczycieli i dyrektorów szkół z zakresu: komunikacji, radzenia sobie ze stresem, motywacji do doskonalenia zawodowego, rozwijania twórczego myślenia i edukacji osób uzdolnionych.
Komentarz jest dostępny na stronie internetowej uczelni.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.