reklama
reklama

Lublin: Co z budową nowego komisariatu na Kalinowszczyźnie? Radny zapytał, Ratusz już odpowiedział

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Screen - Google Maps

Lublin: Co z budową nowego komisariatu na Kalinowszczyźnie? Radny zapytał, Ratusz już odpowiedział - Zdjęcie główne

II Komisariat Policji przy ul. Walecznych | foto Screen - Google Maps

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaO to jak wygląda obecna sytuacja w zakresie projektu planu przebudowy dotychczasowej siedziby komisariatu przy ulicy Walecznych, pyta Marcin Nowak z Rady Miasta Lublin. Ratusz już mu odpowiedział.
reklama

Radny miejski Marcin Nowak (niezrzeszony) skierował do władz miasta interpelację dotyczącą budowy komisariatu policji nr II. Podkreślił, że ma to związek ze skierowanymi do niego uwagami od społeczności dzielnicy Kalinowszczyzna, w sprawie zamiaru rozpoczęcia budowy komisariatu numer II przy ulicy Walecznych.

Dlatego poprosił o odpowiedzi na kilka pytań. Wśród nich są: Jak wygląda obecna sytuacja w zakresie projektu planu przebudowy dotychczasowej siedziby komisariatu przy ulicy Walecznych? Z jakimi wykonanymi do tej pory zadaniami jest to związane (np. badania geologiczne, projekt)?

- Czy przeprowadzono w tej sprawie konsultacje społeczne w oparciu Radę Dzielnicy i lokalną społeczność, która dość sceptycznie ocenia zamiar wykonania tego zadania w tym miejscu? - napisał Marcin Nowak. - Z uwagi na szereg uwag i obiekcji co do zasadności usytuowania nowego obiektu w planowanej lokalizacji, proszę o niezwłoczne udzielenie odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania, a także wyznaczenie terminu spotkania w przedmiotowej sprawie dla mieszkańców okolicznych bloków.

W odpowiedzi Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwju przekazał, że w maju 2022 roku r. wydana została decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji
celu publicznego polegającej na budowie budynku administracyjno – biurowego dla potrzeb II Komisariatu Policji oraz Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości wraz z towarzyszącymi urządzeniami budowlanymi przy ul. Walecznych 1 / J. Kuronia / Lwowskiej 20 w Lublinie. W tym miejscu obecnie jest parterowy budynek komisariatu.

Dodał również, że w październiku 2023 r. do Urzędu Miasta Lublin wpłynął kolejny wniosek Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie w sprawie ustalenia lokalizacji tej inwestycji, czyli II Komisariatu Policji wraz z wiatą garażową, miejscami postojowymi, masztem flagowym oraz masztem antenowym na działkach położonych przy ul. Walecznych 1 / J. Kuronia w Lublinie. Ten wniosek jest w trakcie rozpatrywania. 

- Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, to wyjątkowy rodzaj decyzji wydawanych w sytuacji braku planu miejscowego dla grupy inwestycji związanych ze szczególnym interesem publicznym (skatalogowanym w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami). Charakteryzują się one uproszczonym w stosunku do decyzji o warunkach zabudowy – trybem i formą wydawania. Ułatwienia proceduralne oraz merytoryczne (brak obowiązku spełnienia przesłanki dobrego sąsiedztwa) nadane przez ustawodawcę decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wynikają z faktu, iż służy ona kwalifikowanemu interesowi publicznemu. Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie można odmówić ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli zamierzenie inwestycyjne jest zgodne z przepisami odrębnymi. Procedura ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego nie przewiduje konsultacji społecznych z Radą Dzielnicy i lokalną społecznością - wyjaśnia Artur Szymczyk.

Decyzja o ustaleniu miejsca dla takiej inwestycji nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych. Roboty te mogą być prowadzone po wydaniu ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. Tymczasem do Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Lublin nie wpłynął wnioseko pozwolenie na budowę.

Na działce, na której jest obecnie II Komisariat Policji, wykonawca geodezyjny zgłosił pracę o celu: Mapa do celów projektowych.

- Operat techniczny z tej pracy w dniu 11 października 2023 r. został złożony do weryfikacji w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wydziale Geodezji Urzędu Miasta Lublin. Przepisy ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne nie przewidują informowania przez wykonawcę pracy geodezyjnej Prezydenta Miasta Lublin jako organu Służby Geodezyjnej i innych osób, do jakiego projektu zostanie wykorzystana sporządzona mapa do celów projektowych i kto jest zleceniodawcą tej pracy - podsumował zastępca prezydenta.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama