reklama
reklama

Globalna awaria Microsoftu. Jak wygląda sytuacja na lubelskim lotnisku?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Globalna awaria Microsoftu. Jak wygląda sytuacja na lubelskim lotnisku? - Zdjęcie główne

Port Lotniczy Lublin | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaW związku z globalną awarią systemów informatycznych Microsoftu, sprawdziliśmy jak wygląda sytuacja w Porcie Lotniczym Lublin.
reklama

W piątek (19 lipca) nastąpiła globalna awaria systemów informatycznych Microsoftu. Oznacza to problemy w bankach czy na lotniskach. 

- Globalną awarię systemu operacyjnego Microsoftu spowodował nasz błąd, to nie był cyberatak - przekazał w piątek szef specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie CrowdStrike, George Kurtz. Ekspert cytowany przez Reutersa ocenia, że problemu nie da się rozwiązać zdalnie, a naprawa może potrwać nawet do kilku dni - czytamy na portalu Onet.pl. - Powodem awarii był błąd w aktualizacji programu Falcon firmy CrowdStrike na urządzeniach używających systemu operacyjnego Windows - poinformował Kurtz w oświadczeniu. Na ekranie dotkniętych nią komputerów pojawia się niebieskie tło, w żargonie informatycznym znany jako "niebieski ekran śmierci".

Z doniesień medialnych wynikało, że nie działa lotnisko w Berlinie. Również w Hiszpanii problemy zgłaszały niemal wszystkie lotniska. American Airlines, Delta i United wstrzymały wszystkie loty. Air France również zgłaszało zakłócenia.

Sprawdziliśmy jak wygląda sytuacja w Porcie Lotniczym Lublin.

- Port Lotniczy Lublin posiada wysoki poziom zabezpieczeń systemów i przyjęte procedury awaryjne. Globalna awaria systemów informatycznych spowodowała pewne utrudnienia w prowadzeniu odprawy pasażerów, ale - dzięki wdrożonym procedurom -  bez zakłóceń dla dotychczasowych dzisiejszych operacji lotniczych. Status poszczególnych operacji jest dostępny na tablicy przyloty/odloty - również on line na stronie https://www.airport.lublin.pl/. Informacje dotyczące poszczególnych rejsów przekazywane są przez przewoźników pasażerom - wyjaśnia nam Piotr Jankowski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama