W ramach zapisów do klas I szkół podstawowych najpierw jest przyjmowanie zgłoszeń od rodziców dzieci mieszkających w obwodzie danej szkoły. Aby dziecko mogło rozpocząć naukę jako pierwszoklasista w szkole, w obwodzie której mieszka, jego opiekunowie muszą złożyć wniosek w terminie od 7 marca do 18 marca. Z kolei dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego można zapisać do ogólnodostępnej klasy I szkoły obwodowej na zasadach zgłoszenia w terminie 7-18 marca lub rekrutować do klasy w szkole pozaobwodowej albo klasy integracyjnej na miejsca dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Rekrutacja odbywać się będzie w terminie 28 marca - 4 kwietnia.
Szkoły, które po zapisach kandydatów zamieszkałych w obwodzie danej szkoły będą miały jeszcze wolne miejsca do oddziałów ogólnodostępnych, będą prowadziły rekrutację na wolne miejsca.
Oprócz tego, każdy z kandydatów może złożyć tylko jeden wniosek: zgłoszeniowy albo rekrutacyjny. Oznacza to, że kandydaci, którzy będą przystępowali do rekrutacji na wolne miejsca poza obwodem swojej szkoły lub kandydaci do oddziału integracyjnego i kandydaci do oddziału sportowego, nie składają w swoich szkołach obwodowych wniosku zgłoszeniowego.
Zapisy i rekrutacja odbywają się z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego. Osoby mające podpis kwalifikowany lub profil zaufany, mogą wypełnić, podpisać i przesłać podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną, bez konieczności dostarczania wniosku w formie papierowej do szkoły.
- W takim przypadku niezbędne są podpisy kwalifikowane lub profile zaufane obojga rodziców/opiekunów, którzy podpisują wniosek w formie elektronicznej. W przypadku rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko wymagany jest wyłącznie jego podpis. Osoby niemające możliwości podpisania wniosku w formie elektronicznej, mogą wypełnić wniosek online lub odręcznie i dołączając wymagane załączniki złożyć w szkole obwodowej lub szkole pierwszego wyboru, w miejscu wyznaczonym na terenie szkoły lub w sekretariacie szkoły - wyjaśnia Izolda Boguta z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Wniosek dostępny jest na stronie Lubelskiego Portalu Oświatowego w zakładce Aplikacje dla rodziców. Należy tam wybrać punkt Elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych. Proces wprowadzania wniosku należy rozpocząć klikając w zakładkę Zgłoś kandydaturę. Następnie trzeba uzupełnić wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.