Z powodu pandemii koronawirusa od 27 stycznia do 21 lutego obowiązywała zdalna nauka dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych i klas szkół ponadpodstawowych. Zdalne nauczanie obowiązywało też we wcześniejszych falach pandemii, która trwa już blisko 2 lata.
Do zdalnej nauki odniosła się partia Konfederacja Korony Polskiej Okręg Lubelski w trakcie konferencji prasowej w poniedziałek (21 lutego).
- Walczymy z panoszącym się już od dwóch lat, bezprawiem w polskich szkołach i uczelniach. Chcemy normalnie żyć i pracować. Uważamy, że tak zwane nauczanie zdalne jest po prostu karykaturą nauczania. Poprzez wprowadzenie trybu zdalnego nauczania, została zniszczona polska edukacja - stwierdziła mgr Małgorzata Chodkowska ze Stowarzyszenia Nauczycieli i Pracowników Oświaty "Nauczyciele dla Wolności", podkreślając, że konsekwencjami zdalnej nauki są depresja, uzależnienia i inne zaburzenia emocjonalne wśród dzieci i młodzieży. - Ten według nas - skandaliczny eksperyment pedagogiczny doprowadził do pogorszenia zdrowia fizycznego dzieci i młodzieży, objawiającego się wadami wzroku, postawy kręgosłupa, otyłością.
Dalej podkreśliła, że zdalna nauka doprowadziła do "fatalnych wyników egzaminów maturalnych, egzaminów ósmoklasisty, egzaminów zawodowych".
Stowarzyszenie wystosowało do Przemysława Czarnka - ministra edukacji i nauki, wniosek o odstąpienie od nakładania nauki zdalnej w przyszłości.
- Żądamy rozliczenia i ukarania przez polskie sądy i prokuratury wszystkich urzędników państwowych odpowiedzialnych za niemal dwuletnie niszczenie edukacji, opieki, wychowania milionów polskich uczniów, a także ich rozwoju psycho-fizycznego - zaznaczała mgr Chodkowska.
- Według raportu UNESCO obejmującego 200 państw, Polska znalazła się na piątym miejscu, gdy chodzi o ilość czasu spędzanego przez dzieci na nauce zdalnej podczas tzw. pandemii. Jest to bardzo smutny wynik. Niektórzy psychologowie i pedagodzy mówią o straconym pokoleniu - dodawał prof. Ryszard Zajączkowski z Konfederacji Korony Polskiej w Lublinie. - Trzeba podkreślić, że mamy w Polsce do czynienia nie tylko z eksperymentem medycznym, który dotyczy tzw. szczepień (przeciw COVID-19 - przyp. red.), ale też pedagogicznym, który objął 4 miliony 600 uczniów.
CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus: Znoszenie kolejnych obostrzeń coraz bliżej. Minister zdrowia podał warunek luzowania restrykcji
Pokreślił również, że zdalna nauka jest szkodliwa nie tylko dla uczniów, ale także dla nauczycieli i rodziców. Zaznaczył też, że zalecenia w sprawie nauki zdalnej miały charakter rekomendacji - Co oznacza, że nie stanowią one źródła prawa na terenie Rzeczpospolitej - skiwtował.
Zaznaczył, że jako działacze żądają natychmiastowego i trwałego anulowania kwarantann w szkołach, ponieważ jego zdaniem paraliżują one prace placówek i nie ma to nic wspólnego z troską o zdrowie młodzieży.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.