reklama
reklama

Lublin: Sprzeciwiają się zdalnej nauce. Nazywają ją "skandalicznym eksperymentem pedagogicznym"

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Lublin: Sprzeciwiają się zdalnej nauce. Nazywają ją "skandalicznym eksperymentem pedagogicznym" - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościLubelska Konfederacja Korony Polskiej skrytykowała zdalne nauczanie z powodu pandemii i jego skutki. Działacze uważają, że nauka na odległość doprowadziła do pogorszenia kondycji psychicznej i fizycznej uczniów oraz fatalnych wyników egzaminów. Chcą też natychmiastowego i trwałego anulowania kwarantann w szkołach.
reklama

Z powodu pandemii koronawirusa od 27 stycznia do 21 lutego obowiązywała zdalna nauka dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych i klas szkół ponadpodstawowych. Zdalne nauczanie obowiązywało też we wcześniejszych falach pandemii, która trwa już blisko 2 lata.

Do zdalnej nauki odniosła się partia Konfederacja Korony Polskiej Okręg Lubelski w trakcie konferencji prasowej w poniedziałek (21 lutego). 

reklama

- Walczymy z panoszącym się już od dwóch lat, bezprawiem w polskich szkołach i uczelniach. Chcemy normalnie żyć i pracować. Uważamy, że tak zwane nauczanie zdalne jest po prostu karykaturą nauczania. Poprzez wprowadzenie trybu zdalnego nauczania, została zniszczona polska edukacja - stwierdziła mgr Małgorzata Chodkowska ze Stowarzyszenia Nauczycieli i Pracowników Oświaty "Nauczyciele dla Wolności", podkreślając, że konsekwencjami zdalnej nauki są depresja, uzależnienia i inne zaburzenia emocjonalne wśród dzieci i młodzieży. - Ten według nas - skandaliczny eksperyment pedagogiczny doprowadził do pogorszenia zdrowia fizycznego dzieci i młodzieży, objawiającego się wadami wzroku, postawy kręgosłupa, otyłością.

Dalej podkreśliła, że zdalna nauka doprowadziła do "fatalnych wyników egzaminów maturalnych, egzaminów ósmoklasisty, egzaminów zawodowych".

reklama

Stowarzyszenie wystosowało do Przemysława Czarnka - ministra edukacji i nauki, wniosek o odstąpienie od nakładania nauki zdalnej w przyszłości.

- Żądamy rozliczenia i ukarania przez polskie sądy i prokuratury wszystkich urzędników państwowych odpowiedzialnych za niemal dwuletnie niszczenie edukacji, opieki, wychowania milionów polskich uczniów, a także ich rozwoju psycho-fizycznego - zaznaczała mgr Chodkowska.

- Według raportu UNESCO obejmującego 200 państw, Polska znalazła się na piątym miejscu, gdy chodzi o ilość czasu spędzanego przez dzieci na nauce zdalnej podczas tzw. pandemii. Jest to bardzo smutny wynik. Niektórzy psychologowie i pedagodzy mówią o straconym pokoleniu - dodawał prof. Ryszard Zajączkowski z Konfederacji Korony Polskiej w Lublinie. - Trzeba podkreślić, że mamy w Polsce do czynienia nie tylko z eksperymentem medycznym, który dotyczy tzw. szczepień (przeciw COVID-19 - przyp. red.), ale też pedagogicznym, który objął 4 miliony 600 uczniów.

reklama

Pokreślił również, że zdalna nauka jest szkodliwa nie tylko dla uczniów, ale także dla nauczycieli i rodziców. Zaznaczył też, że zalecenia w sprawie nauki zdalnej miały charakter rekomendacji - Co oznacza, że nie stanowią one źródła prawa na terenie Rzeczpospolitej - skiwtował.

Zaznaczył, że jako działacze żądają natychmiastowego i trwałego anulowania kwarantann w szkołach, ponieważ jego zdaniem paraliżują one prace placówek i nie ma to nic wspólnego z troską o zdrowie młodzieży.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama