Aleja Solidarności
W pierwszej kolejności poruszł kwestię obecnego oznakowania Alei Solidarności na odcinku od Alei Warszawskich do wiaduktu przy ul. Poniatowskiego, które jego zdaniem wymaga uzupełnienia. Podkreśla, że zgodnie z warunkami drogowymi i logiczną ciągłąścią limitów prędkości wskazane jest, by na całym tym fragmencie obowiązywał limit 70 km/h ustanowiony odpowiednimi znakami ograniczającymi prędkość. Dodaje, że obecne miejsca ustawienia znaków nie zapewniają takiej ciągłością, bo w związku z Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych, znak ograniczenia przestaje obowiązywać na skrzyżowaniach, a takim są też wjazdy i zjazdy z łącznic drogowych znajdujące się po prawej stronie jezdni.
- Brak pełnego oznakowania stanowi pułapkę dla kierowców, którzy jadąc trzy-cztero pasmową drogą często nie są świadomi tego, że po minięciu wjazdu z łącznicy limit dopuszczalnej prędkości spadł do 50 km/h. Spotkanie z nieoznakowanym radiowozem kończy się często kosztownym mandatem lub nawet utratą prawa jazdy w przypadku poruszania się z prędkością powyżej 100 km/h. - napisał Bartosz Margul.
Radny zaproponował, że miejscami, w których należałoby uzupełnić oznakowanie są m.in. punkt za wjazdem z łącznicy prowadzącej z Al. Warszawskiej na Al. Solidarności (w kierunku Centrum) i punkty za zjazdami z wiaduktu nad Rondem Pileckiego w obu kierunkach. Poprosił też o przeanalizowanie prawidłowści oznakowania dotyczącego prędkości za wjazdami z łącznic na pozostałych bezkolizyjnych skrzyżowaniach w Lublinie.
Stwierdził również, że na niektórych z tych odcinków zastanawia go brak znaku zakazu zatrzymania się i postoju.
- Przy braku oznakowania poziommego wzdłuż krawędzi jezdni zatrzymanie jest w niektórych miejscach dozwolone, a jest to na drodze tej klasy bardzo niebezpieczne - napisał Margul, prosząc jednocześnie o przeanalizowanie i ewentualnie uzupełnienie znaków.
Al. Tadeusza Mazowieckiego
Radny na tym nie skończył. Zaproponował, żeby podnieść dopuszczalny limit prędkości na Al. Tadeusza Mazowieckiego przez umieszczenie znaków ograniczenia prędkości do 70 km.h w obu kierunkach, z zatrzeżeniem ogranicznia prędkości do 50 km/h na wiadukcie przed dojazdem do Ronda 100-lecia KUL (ze względów bezpieczeństwa) przez ustawienie odpowiednich znaków przed wjazdem na wiadukt.
Aleja Jana Pawła II
Zasugerował też podniesienie dopuszczalnego limitu prędkości na Al. Jana Pawła II na odcinku od skrzyżowania z ul. Jantorową/Roztocze do Al. Kraśnickiej do 70 km/h.
- Na tym odcinku nie występują żadne miejsca niebezpieczne, a jedynie przejścia dla pieszych są w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną - podkreśla Margul.
Aleja Kraśnicka i ul. Walecznych
Dodatkowo zaproponował podniesienie limitu prędkości na Al. Kraśnickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Orkana do Al. Jana Pawła II do 70 km/h, na ul. Do Dysa i Edwarda Wojtasa do 70 km/h, dostosowując się do limitów na ul. Zelwerowicza, bo te drogi są jednym ciągiem komunikacyjnym. Na koniec zaproponował jeszcze obniżenie dopuszczalnego limitu prędkości do 40 km/h na ul. Walecznych na odcinku od ul. Wiejskiej (przed przystankiem od strony centrum) do ul. Rudnickiej ze względu na bezpieczeństwo pieszych na przejściach.
Urząd Miasta nie odniósł się jeszcze do popozycji Margula.