reklama
reklama

Wszystkie perony na stacji Lublin Główny dostępne dla podróżnych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wszystkie perony na stacji Lublin Główny dostępne dla podróżnych - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaNa stacji kolejowej Lublin Główny podróżni mogą korzystać już ze wszystkich peronów, które po modernizacji są wyższe, co ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są też ławki, oświetlenie i windy. Ostatecznie prace skończą się wiosną.
reklama

Od połowy grudnia na stacji Lublin Główny można korzystać ze wszystkich peronów. Peron nr 2 jest wyposażony w długą wiatę, ławki, oznakowanie. Przy peronie nr 1 udostępniono krótsze dojście, bezpośrednio z budynku dworca, pojawiła wiata i ławki. Zaś na peronie nr 3 będzie długa wiata. Dodatkowo, nowe perony są wyższe, co ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są też oświetlone, co ma zapewnić bezpieczny dostęp do wagonów po zmroku, w gablotach są niezbędne informacje i rozkłady jazdy, a osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind.

- Oddanie do użytku przebudowanych peronów na stacji Lublin Główny to kolejny krok w kierunku nowoczesnej, przyjaznej pasażerom i bezpiecznej infrastruktury kolejowej na Lubelszczyźnie. Elektryfikacja kolejnych linii kolejowych w województwie oraz plany budowy Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej sprawią, że dworzec i stacja Lublin Główny staną się dużym centrum przesiadkowym. Mam nadzieję, że zachęci to mieszkańców Lubelszczyzny do jeszcze częstszego korzystania z usług polskich kolei - powiedział Piotr Kaliszewski, doradca ministra infrastruktury.

reklama

Zakończenie prac na stacji planowane jest wiosną i wtedy wykonane będą już wszystkie roboty w przejściu podziemnym. Obecnie zakończyły się tam główne prace i zapewnione jest przejście od kas biletowych i na perony. W planach jest jeszcze ułożenie płyt na ścianach i posadzce oraz wykonane ścieżki naprowadzające, które ułatwią drogę osobom niewidomym i niedowidzącym.  

Poza tym, od 13 grudnia na całej trasie między Lublinem a Warszawą pociągi jeżdżą dwutorowo. To możliwe dzięki budowie drugiego toru na jednotorowym odcinku między Pilawą a Otwockiem. Sprawniejszą kolej ma też umożliwić budowa łącznicy pomiędzy linią Lublin – Warszawa a linią Lublin – Stalowa Wola. Wykonawca zakończył układanie rozjazdów. Dzięki temu pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama