Porozumienie podpisane przez rektora Politechniki Lubelskiej prof. Zbigniewa Patera i prezydenta Miasta Lublin Krzysztofa Żuka dotyczy współpracy pomiędzy kulturą, nauką i biznesem. Ma związaek z mediami audiowizualnymi, czyli filmu, telewizji i radia. Celem jest promocja kultury przedsiębiorczości i innowacyjności wśród młodych ludzi, studentek i studentów uczelni oraz uczennic i uczniów szkół średnich zainteresowanych branżą filmową.
- Współpraca na linii samorząd - uczelnie - sektor kreatywny jest niezbędnym czynnikiem wzmacniania i rozwijania potencjału kulturowego i przedsiębiorczego Lublina. Podpisanie porozumienia między Miastem Lublin a Politechniką Lubelską jest kolejnym krokiem do budowania i zacieśniania tych wzajemnych działań. Wspieranie młodych twórców sektora kreatywnego jest jednym z naszych priorytetów, a także ważnym aspektem w dążeniu do przyznania Miastu Lublin tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2029 - przyznaje Krzysztof Żuk.
- Działamy dla miasta i regionu, więc jeśli tylko możemy wspierać nowe, ciekawe inicjatywy, to chętnie to robimy. Politechnika Lubelska ma ekspertów oraz dostęp do najnowszych technologii, zwłaszcza jeżeli chodzi o cyberbezpieczeństwo i nowe media - podkreśla Zbigniew Pater. - Z kolei Lublin to miasto o charakterze akademickim, kulturalnym i przedsiębiorczym. Współpracę tę z pewnością docenią studenci, którzy w dużej mierze będą realizować wiele działań, jak i korzystający z efektów ich pracy mieszkańcy.
Studenci kierunku inżynieria multimediów PL będą brali udział w formie wolontariatu, praktyk i staży, w produkcjach filmowych realizowanych we współpracy z Lubelskim Funduszem Filmowym.
- W ciągu 15 lat, czyli od momentu powołania Lubelskiego Funduszu Filmowego, Lublin był miejscem realizacji ponad 50 różnego rodzaju projektów filmowych: od lokalnych filmów dokumentalnych, przez seriale, fabularne produkcje krajowe, aż po amerykańskie fabularne filmy realizowane przez znanych i cenionych na świecie filmowców. W naszym mieście tworzone były także projekty dla największych serwisów streamingowych takich jak Netflix czy Apple TV. Lublin staje się jednym z bardziej znanych i cenionych ośrodków otwartych i przygotowanych na przyjęcie wszelkich produkcji filmowych - mówi zastępczyni prezydenta Miasta Lublin ds. kultury, sportu i partycypacji, Beata Stepaniuk-Kuśmierzak.
- Chcemy dać studentom szansę zdobycia doświadczenia na dużych planach filmowych, korzystając z naszych kontaktów. Organizujemy produkcje, gdzie studenci mogą pracować z doświadczonymi profesjonalistami. Coraz częściej mamy tu znanych twórców filmowych, nie tylko z Polski, więc to świetna okazja dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił w branży filmowej - dodaje kierownik Lubelskiego Funduszu Filmowego, Tomasz Rakowski.
Partnerem porozumienia ze strony Politechniki Lubelskiej jest kierunek Inżynieria Multimediów, uruchomiony w 2020 roku. Z uwagi na zainteresowanie, przy dwóch pierwszych naborach uczelnia zdecydowała się na zwiększenie limitu przyjęć. Studenci uczą się na m.in. tworzenia aplikacji i prezentacji multimedialnych oraz realizowania różnych form nagrań audio-wizualnych przy wykorzystaniu sprzętu i narzędzi dostępnych w studiach telewizyjno-radiowych. Dlatego elementem będzie zaangażowanie potencjału infrastruktury studia pollub.tv przy produkcjach realizowanych we współpracy z LFF. Pollub.tv realizować będzie też transmisje internetowe z wydarzeń miejskich, w tym aktywności dzielnicowych, projektów studenckich oraz wydarzeń kulturalnych i sportowych.
- W planach mamy uruchomienie warsztatów z cyberbezpieczeństwa, które zostaną opracowane przez studentów inżynierii multimediów z wykorzystaniem najnowszych technologii dostępnych w naszym studio. Planujemy uruchomienie dwóch cykli. Pierwszy adresowany będzie do najmłodszych, a drugi do seniorów - zapowiada Jakub Krzysiak z Pollub.tv. - Postęp technologiczny otwiera wiele możliwości, ale niesie ze sobą również realne zagrożenie, o których warto wspomnieć w kontekście bezpieczeństwa naszych danych osobowych, naszych profili w mediach społecznościowych oraz naszych środków finansowych.
Możliwa będzie także współpraca przy wielu już trwających projektach sektora kreatywnego, m.in. przy projekcie MATCH realizowanym od 2020 roku, którego celem jest wprowadzenie studentów na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z jego realiami. Przedsiębiorcy dzięki działaniom „matchującym” mają z kolei możliwość poznać przyszłych pracowników i współpracowników oraz wzbogacić swoją firmę o nowe rozwiązania związane z promocją i reklamą.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.