reklama
reklama

PKP o podróżach koleją na święta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

PKP o podróżach koleją na święta - Zdjęcie główne

PKP o podróżach koleją na święta | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w okresie Bożego Narodzenia zapewniają, że podróże pociągami są bezpieczne. Dodatkowo wzmacniają służby dyspozytorskie i monitorują stale pogodę. Przygotowano też sprzęt na wypadek np. pogroszenia warunków atmosferycznych.
reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w okresie świątecznym wzmacniają służby dyspozytyorskie we współpracy z przewoźnikami, żeby zapenić sprawne podróżne. Do tego kolejarze stale monitorują sytuacje na sieci kolejowej i pogodę. Zaś w gotowości do pracy na torach jest 175 zespołów szybkiego usuwania awarii i 18 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego, a do zapewnienia sprawności sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych. Są też przygotowane dodatkowe lokomotywy na wypadek działań, które zapewnią przejezdność linii, a na wypadek trudnych warunków atmofesrycznych przygotowano odśnieżarki i pługi. Cały czas obowiązują limity pasażerów, zachowywanie dystansu i zasłanianie ust oraz nosa z powodu pandemii.

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei dla zapewnienia bezpieczeństwa podróżującym, monitorują perony, szlaki kolejowe i pociągi. Stale dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00.

Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach, w internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera (dawniej Rozkład Kolejowy) i Rozkład-PKP (dawniej Bilkom). Na stacjach i przystankach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów wyświetlane także na tablicach elektronicznych oraz przekazywane są podróżnym w formie komunikatów głosowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku i noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama