Od niedzieli (13 grudnia) na linii Lublin - Stalowa Wola Rozwadów będą jeździć pociągi elektryczne. Jest to możliwe dzięki nowemu systemowi zasilania, który ma zapewnić sprawniejsze podróże i przewóz towarów, czyli elektryfikacji będącej ostatnim etapem modernizacji tej trasy. W ramach projektu zelektryfikowano 95-kilometrowy odcinek linii kolejowej Lublin - Stalowa Wola Rozwadów. Aby zapewnić zasilanie, zmodernizowano podstację trakcyjną w Stalowej Woli Rozwadowie i zbudowano 5 nowych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie.
Zyskuje na tym np. transport towarowy, bo w ten sposób będą szybsze przewozy ładunków. Są one bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych, więc więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi. Zyskają transporty m.in. z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec i na wschodniej granicy z Ukrainą i Białorusią.
Natomiast pasażerowie na odcinku Lublin - Stalowa Wola od ubiegłego roku korzystają z 20 zmodernizowanych stacji i przystanków oraz dwóch nowych - Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. Perony są dobrze oświetlone, wyposażone w ławki i wiaty, a obiekty są wyższe, więc wsiadanie i wysiadanie z pociągów jest wygodniejsze. Czas podróży z Lublina do Stalowej Woli skrócił się o ok. 15 minut i wynosi teraz 1 godz. 10 minut dla pociągów dalekobieżnych oraz 1 godz. 40 min dla regionalnych. Pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h. Na trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin sprawne prowadzenie pociągów umożliwiają nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce.
Inwestycja za 451 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy unijnym współfinansowaniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.