- Poza sfinalizowaniem kluczowej dla miasta i regionu budowy Dworca Lublin wraz z przyległym układem komunikacyjnym, skupiliśmy się na nowych drogach i modernizacji ulic w poszczególnych dzielnicach. W ten sposób systematycznie rozwijamy infrastrukturę oraz poprawiamy bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych. Niektóre zadania to efekt dofinansowania z funduszy zewnętrznych, unijnych i krajowych, część jest też wynikiem współpracy z mieszkankami i mieszkańcami w ramach projektu „Plan dla Dzielnic”. Staraliśmy się na bieżąco realizować najpilniejsze remonty i naprawy ulic oraz chodników, zgłaszane podczas spotkań i spacerów - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
Całość projektu związanego z budową węzłów przesiadkowych dopełnił ostatni komponent, czyli nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej. W maju otwarto most nad rzeką Bystrzycą. Ta inwestycja objęła również przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej wraz z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, chodnika, drogi rowerowej oraz dwóch zatok autobusowych z wiatami przystankowymi. Wartość zadania wyniosła ok. 37 mln zł. W maju ruszyły również prace przy przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca '80. W dzielnicy Za Cukrownią rozpoczęto budowę brakującego odcinka o długości ok. 1100 m, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Wartość inwestycji to 96 mln zł.
Miasto rozbudowało także ul. Raszyńską na odcinku od skrzyżowania z ul. Lazurową do wysokości posesji ul. Raszyńska 63. Dodatkowo drogowcy wybudowali ul. Tarninową na odcinku od ul. Raszyńskiej do skrzyżowania z ul. Skubiszewskiego.
- W ramach inwestycji wykonano kanalizację deszczową oraz kolektor do istniejącego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Liszkowskiego i Laskowej. Wykonawca zbudował także oświetlenie drogowe oraz przebudował sieci teletechniczne i elektroenergetyczne. Wzdłuż ulicy powstała jednostronna, ale dwukierunkowa ścieżka rowerowa, a piesi otrzymali nowe chodniki. Wartość robót budowlanych to ponad 9,3 mln zł. Dodatkowo wykonano również remont odcinka ul. Raszyńskiej nieobjętego główną inwestycją, czyli od posesji 63 do ul. Laskowej oraz ul. Laskowej. Koszt prac wyniósł blisko 600 tys. zł. Miniony rok to też zakończenie przebudowy skrzyżowania wraz z remontem nawierzchni na ul. Popiełuszki. W ramach realizowanej inwestycji ulica na odcinku od ul. Junoszy do ul. Legionowej otrzymała nową nawierzchnię, przebudowano
Zakończyła się też przebudowa dwóch skrzyżowań. Prace dotyczyły przebudowy zbiegu al. Witosa z ul. Doświadczalną oraz budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Po przebudowie powstały dodatkowe pasy do skrętu w lewo i w prawo z al. Witosa w ul. Doświadczalną oraz dodatkowy pas do skrętu z ul. Doświadczalnej w al. Witosa. Prace objęły również sygnalizację świetlną. Dostosowano też długości pasów do obecnego natężenia ruchu. Wybudowano także brakujący odcinek drogi rowerowej od ul. Jagiełły do ul. Vetterów wraz z przejazdem rowerowym przez skrzyżowanie. Nowa sygnalizacja świetlna powstała też przy ulicach: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Drogowcy zbudowali tam nowe „światła”, dwie zatoki autobusowe oraz chodniki. Koszt prac na obu skrzyżowaniach wyniósł ponad 13,6 mln zł.
We współpracy z mieszkankami i mieszkańcami, w ramach inicjatywy lokalnej powstała ul. Siewierzan. Nowo wybudowana ulica ma ok. 400 m długości i 5 m szerokości. Dodatkowo, po obu jej stronach są chodniki, a na końcu jezdni plac nawrotowy. Zadanie dotyczyło także budowy ciągu pieszego w kierunku ul. Wołynian. Koszt wykonanych prac to blisko 2,3 mln zł. W ramach inicjatywy lokalnej zbudowano również drogi gminne 023D i 022D w rejonie ulic Turystycznej i Hajdowskiej. Łączna ich długość wyniosła ok. 800 m, a jedną z dróg zakończono placem nawrotowym. Poza jezdnią i chodnikami, prace objęły również budowę zjazdów oraz oświetlenia i kanalizacji deszczowej, a także usunięcie kolizji elektrycznych. Obie nowe drogi mają bezpośrednie włączenie w ul. Hajdowską. W ramach zadania wykonano również remont ciągu pieszo-jezdnego z ułożeniem nowej nawierzchni na długości ok. 100 m. Wartość inwestycji to blisko 4,5 mln zł. Nowe drogi powstały również w dzielnicach Szerokie oraz Sławin. Tam na ukończeniu jest budowa ulic Bliskiej oraz Skowronkowej. Inwestycja o wartości ponad 42,5 mln zł będzie gotowa w drugiej połowie lutego. Z kolei rejon ul. Skowronkowej dopełniła już zbudowana ul. Araszkiewicza. Nowa droga ma szerokość 5 m, długość ok. 90 m, plac nawrotowy i obustronne chodniki. Koszt zadania wyniósł ok. 740 tys. zł. Miasto zbudowało też ul. Zamenhofa w dzielnicy Dziesiąta. Powstał brakujący odcinek ulicy pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Sierpińskiego a skrzyżowaniem z ul. Staffa. To asfaltowa droga o szerokości 6 m. Po obu stronach powstały chodniki dla pieszych, zjazdy na posesje, wybudowano oświetlenie drogowe oraz kanalizację deszczową. Koszt zadania to ponad 1,8 mln zł.
- W minionym roku na terenie Lublina zbudowano również kolejne odcinki dróg rowerowych o długości ponad 4 km. Nowa infrastruktura dla jednośladów powstała m.in. w pasie zieleni pomiędzy ul. Północną i al. Solidarności, na odcinku od al. Kompozytorów Polskich w kierunku ul. Lipińskiego; pomiędzy ul. Szwajcarską a ul. Elsnera, wzdłuż ul. Choiny; wzdłuż ul. Abramowickiej, gdzie powstał brakujący odcinek o długości około 280 m, od ścieżki wykonanej w roku ubiegłym w kierunku ul. Głuskiej (w kierunku miasta), po stronie wschodniej. Wybudowano też połączenie drogi rowerowej wzdłuż ul. Szafirowej (w okolicy Lidla) ze ścieżkami w Parku Jana Pawła II - dodaje Justyna Góźdź.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.