- Po pozyskaniu dofinansowania zewnętrznego, rozpoczynamy formalności w trybie prawa zamówień publicznych, które docelowo pozwolą wyłonić wykonawcę i ruszyć z budową nowej drogi w dzielnicy Ponikwoda. Inwestycja ma na celu usprawnienie warunków ruchu kołowego i pieszego poprzez wymianę starej i wykonanie brakującej nawierzchni jezdni oraz obustronnych chodników dla pieszych. Realizacja inwestycji wpłynie na poprawę jakości życia mieszkanek i mieszkańców oraz ich bezpieczeństwo. Zmodernizowana droga usprawni przemieszczanie się, a także ułatwi dojazd do głównych ciągów komunikacyjnych dzielnicy i miasta, w tym ul. Walecznych i ul. Węglarza - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
Inwestycja zakłada budowę ul. Kruszynowej na całym odcinku, czyli od skrzyżowania z ul. Owocową do skrzyżowania z ul. Barwinkową. W planach jest wykonanie nowej bitumicznej jezdni o szerokości 5 m w śladzie istniejącego przebiegu oraz obustronnych chodników z kostki betonowej o szerokości użytkowej 2,3 m. Z chodnika będą zjazdy do posesji z kostki betonowej dostosowane do szerokości bram.
- Ogłoszone zamówienie obejmuje też budowę kanalizacji deszczowej na całym odcinku drogi z odprowadzeniem poprzez projektowany kanał w jezdni ul. Barwinkowej do istniejącego kanału przebiegającego w jezdni ul. Poziomkowej. W ramach inwestycji wybudowane zostanie nowe oświetlenie uliczne. Na całej długości odcinka drogowcy wykonają kanał technologiczny. Inwestycja przewiduje również budowę brakującego fragmentu sieci wodociągowej wraz z przyłączami, a także przebudowę sieci kablowych (energetycznych) oraz sieci sanitarnych (wodociągowej i gazowej) będących w kolizji z planowanym zagospodarowaniem pasa drogowego - informuje Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
- Inwestycja zakłada również zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, m.in. dzięki zachowaniu wymogów co do szerokości chodników, maksymalnych pochyleń podłużnych i poprzecznych, a także obniżenie wysokości krawężników jezdni na szerokości przejść dla pieszych - dodaje Justyna Góźdź.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.