- Miasto Lublin wychodzi naprzeciw potrzebom studentów, którzy po ukończonych studiach szukają swojego miejsca na rynku pracy. Obok projektów rozwijających przedsiębiorczość przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, podejmujemy szereg działań przygotowujących młodych ludzi do obrania właściwej ścieżki rozwoju i wykorzystania potencjału Lublina w życiu zawodowym - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Celem projektu MATCH realizowanego od 2020 roku jest wprowadzenie studentów na rynek pracy. Przedsiębiorcy dzięki działaniom matchującym mają z kolei możliwość poznać przyszłych pracowników i współpracowników oraz wzbogacić swoją firmę o nowe rozwiązania związane z promocją i reklamą.
- W tym roku, studenci Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Wydziału Planowania Wnętrz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie podjęli współpracę z Centrum Handlowym Lublin – Gala, IKEA Lublin oraz SKENDE Shopping Centrum Handlowe. Studenci wykonywali różne realizacje dostosowane do potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstw w ramach swoich prac dyplomowych lub zaliczeniowych - informuje Izolda Boguta z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
Wynikiem działań są m.in. cztery neony autorstwa studentki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Miruny Gheordunescu. Powstały pod kierunkiem Michała Ćwieka, w ramach pracy dyplomowej autorki. Obejrzeć je można przed budynkami Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej, ACKiM UMCS Chatka Żaka i Centrum Spotkania Kultur. Z kolei studenci kierunku Projektowanie wnętrz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, pod kierunkiem dr Małgorzaty Michalskiej-Nakoniecznej, przygotowali wystawę prac pt. IKEA po lubelsku. Przedstawia ona meble przekazane przez IKEA studentom, którzy wykorzystując motywy ludowe i regionalne pokazali inną stronę popularnych produktów. Wystawa udostępniona jest w przestrzeni IKEA/SKENDE do końca lipca.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Studenci sprawdzą się w roli przedsiębiorców. Podpisano specjalne porozumienie
Poza tym, efektem programu MATCH są: grafiki do aplikacji promującej ekologiczne rozwiązania w zakresie segregacji śmieci autorstwa Darii Morgen, studentki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, praca pod kierunkiem Michała Ćwieka; prezentacje video wybranych produktów IKEA, przygotowane przez grupę studentów Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie pod kierunkiem dr Sławomira Plewko; projekt identyfikacji graficznej „Strefa psa” dla firmy SKENDE, opracowany przez studentów Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie pod kierunkiem Michała Ćwieka; projekt tablicy informacyjnej „Inaczej” dla firmy SKENDE, opracowany przez grupę studentów kierunku Projektowanie wnętrz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie pod kierunkiem dr Małgorzaty Michalskiej-Nakoniecznej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.