reklama
reklama

Lublin: Miasto wspólnie z UMCS chce uczyć młodych przedsiębiorczości

Opublikowano:
Autor:

Lublin: Miasto wspólnie z UMCS chce uczyć młodych przedsiębiorczości - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaZaczęła się druga edycja projektu „Przedsiębiorcza Młodzież”, który jest wspólną inicjatywą Miasta Lublin i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.  Udział w projekcie daje młodym możliwość współpracy z lubelskimi przedsiębiorcami.
reklama

- Jako Europejska Stolica Młodzieży chcemy trwałej zmiany w polityce młodzieżowej i tworzenia miasta otwartego i sprzyjającego budowaniu przyszłości dla kolejnych pokoleń. Dlatego szczególne znaczenie mają działania edukacyjne, kreujące kompetencje niezbędne na rynku pracy. Projekt „Przedsiębiorcza Młodzież”, tworzony z przedstawicielami różnych gałęzi biznesu, to wzorcowy przykład tego, jak kształtować postawy niezbędne w późniejszym życiu zawodowym. Cieszę się, że wspólnie z Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej już po raz drugi przystępujemy do projektu dającego możliwość zdobycia wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, poznania gospodarczej strony miasta i perspektyw zawodowych, jakie daje Lublin - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
 
Projekt jest dla uczniów i uczennic ze szkół ponadpodstawowych w Lublinie. Przystąpić może do niego każda chętna i zmotywowana do udziału w zadaniach projektowych grupa uczniów i uczennic z danej szkoły, reprezentowana w trakcie trwania projektu przez nauczyciela i licząca nie więcej niż 35 osób. W tegorocznej edycji zaplanowane są m.in. specjalistyczne warsztaty realizowane przez pracowników dydaktycznych UMCS, wizyty studyjne w siedzibach lubelskich przedsiębiorców, a także konkurs z nagrodami na najlepszy projekt doradczy, zrealizowany dla firmy partnerskiej. Uczestnicy i uczestniczki wezmą też udział w warsztatach medialnych z zakresu storytellingu i realizacji profesjonalnych relacji medialnych, organizowanych przez specjalistów z Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka. Dla chętnych przewidziana jest również możliwość uczestniczenia w cyklu spotkań w ramach Akademii Przedsiębiorczości UMCS.

- Ogromny sukces pierwszej edycji projektu „Przedsiębiorcza Młodzież” realizowanego wspólnie z Urzędem Miasta Lublin, zachęcił nas do kontynuacji tego przedsięwzięcia. Dlatego serdecznie zapraszam do udziału w nowej edycji projektu wszystkich uczniów i uczennice szkół ponadpodstawowych. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w sposób szczególny troszczy się o podnoszenie kompetencji studentów poprzez przekazywanie im wiedzy i umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania w obszarze zawodowym i naukowym. Jestem przekonany, że dzięki takim projektom jak ten, już na wcześniejszych etapach edukacji możemy wpływać na kształtowanie postaw przedsiębiorczych u młodych ludzi. W roku, kiedy Lublin jest Europejską Stolicą Młodzieży, z jeszcze większą satysfakcją będę obserwować współpracę, wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy lubelskimi przedsiębiorcami, a młodymi ludźmi, którzy już za moment wkroczą w dorosłość i będą samodzielnie realizować swoje plany i marzenia zawodowe - mówi prof. dr hab. Radosław Dobrowolski, rektor UMCS.

reklama

Będzie można też przystąpić do konkursu w ramach programu Szkolne „Przestrzenie Kreatywne”. Nagrodą główną będzie zrealizowanie zgodnej z oczekiwaniami uczniów przestrzeni szkolnej, będącej miejscem odpoczynku, spotkań z rówieśnikami, a także sprzyjającej rozwojowi ich zainteresowań. Dzięki wsparciu Miasta Lublin realizacją przemiany przestrzeni szkolnej zajmie się Fundacja Kultury Audiowizualnej Beetle.

reklama

Rekrutacja odbwya się w terminie 1-8 lutego. Do udziału mogą zgłaszać się grupy szkolne poprzez swoich nauczycieli, a także przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Lublina, w tym przedstawiciele przemysłów kreatywnych. Szczegółowe informacje dotyczące projektu, formularz zgłoszeniowy oraz regulamin rekrutacji znajdują się na stronie: przedsiebiorczy.lublin.eu
 
W ubiegłorocznej edycji projektu udział wzięło ok. 280 uczennic i uczniów z 9 szkół ponadpodstawowych. Licealiści i licealistki stworzyli 35 projektów doradczych z zakresu promocji marki firmy lub jej produktu w mediach społecznościowych, odbyli szereg wizyt studyjnych i spotkań, w tym z twórcami z sektora kreatywnego – agencjami marketingowymi, PR-owymi i studiami graficznymi oraz animacji.
 

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama