Wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublin Marcin Nowak (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) poprosil władze miasta o przedstawienie stanu zaawansowama prac związanych z rewitalizacją skweru przy ul. Łopacińskiego.
- W związku z docierającymi do mnie sygnałami o braku środków na realizację niniejszego przedsięwzięcia, planowanego w przestrzeni publicznej od kilku lat, proszę o szczegółową informację w przedmiotowej sprawie - napisał w interpelacji, Marcin Nowak. - Proszę także o określenie operatu szacunkowego tego zadania, z wyszczególnieniem jego elementów składowych tj: nasadzenia zieleni, utwardzenie drogi, oświetlenie, przebudowa wiaty śmietnika.
W odpowiedzi Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju napisał, że wykonanie nowej nawierzchni z tłucznia wraz z krawężnikami kosztuje 25 tys. zł, wykonanie nowych chodników – 26 950 zł, montaż barierek ochronnych – 23 tys. zł, a zieleń (drzewa liściaste, krzewy liściaste, agrowłóknina, kora, obrzeża, założenie
trawnika, żwir, ławki i kosze) – 65 tys. zł. Jednocześnie zaznaczył, że przed przystąpieniem do prac budowlanych, należy sporządzić dokumentację projektową, której to koszt wyniesie ok. 20 tys, zł.
- Z uwagi na zmniejszone dochody Gminy Lublin oraz związaną z tym konieczność znacznego ograniczenia wydatków miasta, wszelkie działania w zakresie w/w zadania zostały wstrzymane - napisał Artur Szymczyk.
Dodał również, że rozwiązaniem dla przywołanego przez wiceprzewodniczącego przedsięwzięcia byłaby jego realizacja na fragmencie skweru, ale w zmniejszonym wymiarze. Wtedy zacowany koszt wynosiłby: nawierzchnia z płyt 16 m2 – 6 tys. zł, rośliny, obrzeże, mata, kora, kamień ozdobny – 9 tys. zł, mała architektura – 6,5 tys. zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.