reklama
reklama

Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Lublin

Opublikowano:
Autor:

Zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Lublin - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW związku z obecną sytuacją epidemiczną, Ratusz poinformował o zmianach w funkcjonowaniu urzędu, w szczególności w zakresie załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji.
reklama

Kontakt telefoniczny i elektroniczny
 
- Urząd Miasta Lublin pracuje i realizuje wszystkie zadania z zakresu administracji samorządowej, jednak z uwagi na bezpieczeństwo klientów i pracowników, zostają wprowadzone ograniczenia w bezpośredniej obsłudze mieszkańców. Zalecamy przede wszystkim kontakt elektroniczny i telefoniczny - informuje Katarzyna Duma, rzecznik prasowy prezydenta Miasta Lublin.
 
Urzędnicy przypominają, że obsługa informacyjna klientów Urzędu Miasta Lublin odbywa się za pośrednictwem nr telefonu: 81 466 10 00 i adresu elektronicznego bom@lublin.eu. Cudzoziemcy mogą uzyskać informacje pod nr telefonu 81 466 10 09 oraz pisząc na adres foreigners@lublin.eu. Zaś studenci międzynarodowi w sprawach studenckich mogą się skontaktować z koordynatorem ds. studentów zagranicznych w Urzędzie Miasta Lublin pod nr telefonu 81 466 25 11, e-mail: wiktoria.herun@lublin.eu
 

reklama

Dokumenty należy składać: za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) Urzędu Miasta Lublin dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), zaś w przypadku spraw z zakresu Wydziału Komunikacji przez stronę www.esp.pwpw.pl lub www.obywatel.gov.pl w zależności od rodzaju sprawy, jeśli osoba posiada konto na platformie ePUAP, profil zaufany albo certyfikat kwalifikowany. Dokumenty można skłądać też za pośrednictwem operatora pocztowego, w przypadku, gdy nie jest wymagany podpis - pocztą elektroniczną na adres: bom@lublin.eu, za pośrednictwem Geoportalu i za pośrednictwem Portalu geodezyjnego.

reklama

 

Pilne sprawy

 
Dla mieszkańców, którzy muszą załatwić sprawę w trybie pilnym, w 7 lokalizacjach Urzędu Miasta Lublin udostępnione zostały pojemniki, w których można zostawić dokumenty w zamkniętych kopertach. W miejscach tych są dostępne koperty i materiały biurowe, a pomocy udzielają pracownicy urzędu. Dokumenty można zostawić w budynkach przy: ul. Wieniawskiej 14, ul. Filaretów 44, ul. Franciszka Kleeberga 12A, ul. Szaserów 13-15, ul. Spokojnej 2, ul. Magnoliowej 2 (w zakresie spraw Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności), ul. Czechowskiej 19 A (w zakresie spraw Wydziału Komunikacji).
 
Bezpośrednia obsługa
 
Z kolei bezpośrednia obsługa interesantów jest realizowana przede wszystkim przez: Biura Obsługi Mieszkańców zlokalizowane przy ul.: Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Franciszka Kleeberga 12A, Szaserów; Urząd Stanu Cywilnego przy ul. Spokojnej 2 i Wydział Spraw Administracyjnych w zakresie ewidencji działalności gospodarczej – przy ul. Spokojnej 2 w pokoju nr 253 (II piętro). 
 
- Przypominamy, że płatności z tytułu podatków i opłat można dokonywać za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej PLIP (dotyczy: podatku od nieruchomości od osób fizycznych, podatku rolnego od osób fizycznych, podatku leśnego od osób fizycznych, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych od osób fizycznych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, opłaty z tytułu najmu i dzierżawy) oraz za pomocą bankowości elektronicznej i w placówkach Banku Pekao S.A - dodaje Katarzyna Duma.
 
Wydział Komunikacji
 
Dokumenty do Wydziału Komunikacji można składać wyłącznie: drogą elektroniczną, za pośrednictwem www.esp.pwpw.pl lub poprzez www.obywatel.gov.pl w zależności od rodzaju sprawy, do pojemnika wystawionego przy wejściu do Wydziału Komunikacji, ul. Czechowska 19A, za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Wydziału.
 
Ratusz jednocześnie przypomina o kwestiach z zakresu spraw załatwianych przez Wydział Komunikacji. Pozwolenia czasowe, których termin ważności upłynął po dniu 12 marca 2020 roku zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemiologicznego lub stanu epidemii. Do 180 dni wydłużony został termin na: zgłoszenie sprzedaży lub zakupu pojazdu zarejestrowanego w Polsce (dotyczy pojazdów zakupionych/ sprzedanych po dniu 29 lutego 2020 r.), zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej (dotyczy pojazdów sprowadzonych po dniu 29 lutego 2020 r.). Jeżeli pojazd został zarejestrowany na terenie RP i ma ważne badania techniczne oraz wykupione ubezpieczenie OC, można się nim poruszać. W takim przypadku rekomendowane jest wstrzymanie się z przerejestrowaniem i elektroniczne zgłoszenie zakupu pojazdu.
 
- Pracownicy Wydziału Komunikacji będą informowali mieszkańców o sposobie i terminie załatwienia sprawy telefonicznie lub drogą e‑mail. Wszystkie osoby z terminem wizyty ustalonym po dniu 2 listopada zostaną obsłużone w terminie późniejszym - podsumowuje rzecznik prasowy prezydenta Lublina.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama