PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontowały kilka mostów nad rzekami w województwie lubelskim. Na linii Rejowiec – Zawada odnowiono dwa mosty kolejowe nad Łabuńką i Wieprzem. Dzięki temu ma być sprawniejszy jest przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Most nad Łabuńką obok stacji w Ruskich Piaskach ma nowe przęsła, tory i system odwodnienia. Z kolei betonowe i stalowe elementy mostu zabezpieczono powłokami ochronnymi, co przedłuży trwałość czas korzystania z przeprawy. Natomiast na moście nad rzeką Wieprz w gminie Zwierzyniec, wbudowano przęsło uzyskane z przebudowy mostu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Do tego położono płyty żelbetowe, naprawiono przyczółki i wybudowano odwodnienie. Zaś nowe schody mają zapewnić dojście do chodnika technicznego.
- Mosty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport osób i produktów w tych newralgicznych punktach jest szybszy i bardziej bezpieczny. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki - powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.
Natomiast wyremontowana dwutorowa przeprawa kolejowa w Rykach nad rzeką Zalesianką ma zapewnić lepszy transport na linii Łuków – Radom. Wykorzystano ponownie przęsło z demontażu mostu na linii Kraków Główny – Medyka. Konstrukcję oparto na nowych przyczółkach i filarach. Na moście przygotowano strefy do obsługi technicznej.
- PLK wyremontowały mosty, które usprawniły transport towarów między Polską i Ukrainą. Remont objął most kolejowy na przejściu granicznym Polski z Ukrainą nad rzeką Bug w Dorohusku oraz w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką - informują PKP PLK. - Zakres prac w Dorohusku obejmował, m.in. wymianę uszkodzonych przęseł oraz elementów stalowych mostu i antykorozyjne zabezpieczenie. Na przeprawie zbudowano obustronne chodniki dla obsługi technicznej. Naprawiono także przyczółki i filary. Remont dotyczył mostu z torem o normalnej szerokości 1435 mm.
Usprawnienie ruchu towarowego mają zapewnić prace w Tuligłowach obok Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką. Przez most przejeżdżają pociągi towarowe w kierunku przejścia granicznego w Hrebennym. W ramach prac na moście zamontowano nowe szyny i podkłady, a całość wzmocniono, żeby ułatwić przejazd ciężkich składów towarowych. Wykonano też m.in. stalowy chodnik dla obsługi technicznej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.