Rozbudowana została wschodnia część terminalu, gdzie znajduje się hala odlotów, która w ramach inwestycji została powiększona. Prace objęły powierzchnię ponad 2 tys. m2. W dobudowanej części terminalu, na lot oczekiwać będą pasażerowie strefy Schengen. Jej powierzchnia ma 1400 m2. Wcześniej pasażerowie mieli do dyspozycji 600 m2.
Podróżni spoza Unii Europejskiej będą korzystać z dotychczasowej hali odlotów, zlokalizowanej w „starej części” terminalu. Dzięki rozbudowie i przeniesieniu ruchu strefy Schengen do dobudowanej części, jej powierzchnia zwiększyła się z aż czterokrotnie – z 167 m2 do 780 m2.
Rozbudowa pozwoliła znacznie rozwinąć przestrzeń handlową w terminalu. W nowej części pojawiły się dwa duże sklepy wolnocłowe oraz dwa punkty gastronomiczne. Warto zauważyć, że sklepy zostały zaprojektowane w oparciu o model „walk through shop” (przejście przez sklep). Oznacza to, że mają one otwartą formułę i zlokalizowane są na bezpośredniej drodze, jaką pokonują pasażerowie pomiędzy kontrolą bezpieczeństwa, a poczekalnią. Ten model organizacji odpraw jest dobrze znany polskim pasażerom korzystającym z lotnisk w Wielkiej Brytanii np. z lotniska Londyn Luton. Podobne rozwiązanie w Polsce na lotniskach regionalnych zastosowano we Wrocławiu i Gdańsku.
Rozbudowa terminalu pasażerskiego trwała od marca 2018 roku i kosztowała 10,5 mln złotych.