Szybciej do Warszawy o 20 minut
Władze PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że od niedzieli (30 sierpnia) pasażerowie pociągów na trasie z Lublina do Dęblina będą mogli korzystać już ze wszystkich przebudowanych stacji i przystanków. Czas podróży z Lublina do Dęblina ma skrócić się o ok. 7 min, a z Lublina do Warszawy o ok. 20 min. Pociągi na 70 km odcinku pojadą po dwóch nowych torach z nową siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania.
Poza tym, zakończył się kolejny etap prac na linii Lublin – Warszawa w województwie lubelskim. Oznacza to, lepszy dostęp do pociągów oraz szybsze i wygodniejsze przejazdy pociągiem z Lublina do Dęblina i dalej do Warszawy.
Lepszy dostęp do pociągów
Między Lublinem a Dęblinem na ponad 70-kilometrowym odcinku linii, obok przejeżdżających pierwszym nowym torem pociągów, przygotowywany jest do jazdy drugi tor. Pasażerowie skorzystają też z usytuowanych obok niego peronów na 15 stacjach i przystankach. Na peronach będą, wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty z informacją pasażerską. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania dogodne dojście się zapewnią pochylnie i przejścia podziemne w Dęblinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu, Lublinie Zachodnim.
Nowe wiadukty, mosty i przejazdy
Na dwutorowym odcinku Lublin – Dęblin ułożono łącznie 141 km torów i zamontowano 161 rozjazdów. Przygotowana jest nowa sieć trakcyjna. Pociągi pojadą przez zmodernizowane 7 mostów i 5 wiaduktów oraz dwadzieścia mniejszych obiektów inżynieryjnych. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa zmodernizowano 14 przejazdów i przejść kolejowo-drogowych, które zyskały nową sygnalizację świetlno-dźwiękową i rogatki, m.in. w: Puławach, Końskowoli, Klementowicach, Sadurkach i Motyczu. Testowane i sprawdzane są urządzenia przejazdowe.
Na stacji Lublin inwestycja PLK ma zwiększyć komfort obsługi podróżnych. Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu nr 3 i jednej krawędzi peronu nr 2. Budowana jest druga krawędź peronu nr 2 oraz nowy wyższy peron nr 1. Postępuje przebudowa ostatniego odcinka przejścia podziemnego między peronem nr 2 a dworcem. Gotowe są 2 szyby windowe na peronach nr 2 i 3. Po zakończeniu prac stacja Lublin Główny będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na czas budowy nowych peronów, ze względów bezpieczeństwa, na stacji wprowadzona została zmieniona organizacja dojść na perony. Droga jest oznakowana.
Bezpieczne kursowanie pociągów z Lublina w kierunku Warszawy zapewnią m.in. przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i przy Drodze Męczenników Majdanka oraz mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką. Ich konstrukcje gwarantują m.in. sprawne przejazdy cięższych składów.
Do Łukowa tylko autobusem
W poniedziałek (31 sierpnia) zostanie zamnięta jednotorowa linia kolejna z Lublina do Łukowa przez Lubartów i Parczew, bo zacznie się przebudowa odcinka Lubartów-Parczew i peronu w Ciecierzynie. Tego dnia pociągi będa jeździć do 8.00. potem będą kursować aubusy zastępcze.