Miejsca parkingowe zamiast ścieżki rowerowej?
Mieszkańcy zgłaszają, że w okolicy ul. Wiileńskiej na terenie dzielnicu Rury, jest za mało miejsc parkingowych. W ich imieniu miejska radna Monika Orzechowska (klub prrezydenta Krzysztofa Żuka) skierowała interpelację do prezydenta z prośbą o zlecenie Zarządowi Dróg i Mostów zadania, które miałoby rozwiązać problem. Zaproponowała, by ZDiM przeanalizował możliwość przeniesienia ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż tej ulicy na chodnik równoległy do drogi.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Nie będzie progów zwalniających na ul. Żmigród
- Proszę również o ustalenie w przypadku, gdyby taka operacja była możliwa, ile miejsc parkingowych mogłoby powstać w miejscu istniejącej ścieżki rowerowej. Pragnę dodać, że zależy mi na przeanalizowaniu sytuacji w taki sposób, by ewentualne zmiany nie utrudniały pokonywania tej ulicy pieszym, rowerzystom, a kierowcom ułatwiły znalezienie miejsca parkingowego - napisała Monika Orzechowska.
Radna poprosiła też o informację dotyczącą orientacyjnych kosztów tego przedsięwzięcia wraz z kosztami remontu chodników wzdłuż tej ulicy.
Koszty niewspółmierne do korzyści
Odpowiedział Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju. Już na wstępie poinformował, że nie jest możliwe pozyskanie dodatkowych miejsc postojowych poprzez zmiany organizacji ruchu w granicach pasa drogowego ulicy.
Wyjaśnił, że rozważano zmiany związane z usytuowaniem miejsc postojowym w jezdni oraz możliwości prowadzenia ruchu rowerowego zamiennie poza jezdnią. Wymagałoby to likwidacji istniejącego pasa rowerowego, zawężenia pasa ruchu przynajmniej o 0,5m, wykonania chodnika bezpośrednio przy jezdni dla obsługi osób wychodzących z zaparkowanych samochodów oraz poszerzenia istniejącego chodnika. Dodał, że jednak z uwagi na różnicę wysokości terenu wykonanie chodnika wymagałoby (poza usunięciem kilku drzew), przestawienia słupów oświetleniowych i trakcji trolejbusowej oraz wykonania muru oporowego pomiędzy nowym, a istniejącym chodnikiem.
CZYTAJ TAKŻE: Na lubelskiej Wieniawie będzie nowy parking i chodniki
- Koszty inwestycji w związku z dużym zakresem robót byłyby niewspółmierne do osiągniętych korzyści w postaci kilkunastu miejsc postojowych. Likwidacja pasa rowerowego i wydzielenie pasa postojowego, bez zabezpieczenia chodnika dla jego obsługi, na ulicy klasy Z (zbiorcza), jako rozwiązanie zagrażające bezpieczeństwu ruchu i niezgodne z polityką transportową miasta nie powinno być brane pod uwagę - napisał Artur Szymczyk.
Stan techniczny uniemożliwia inwestycję
Co więcej, zaznaczył, że obecna szerokość i stan techniczny chodników wzdłuż ul. Wileńskiej zdecydowanie uniemożliwiają urządzenie chodnika i ścieżki rowerowej Minimalna szerokość ciągu pieszo - rowerowego, gdzie nie występuje segregacja ruchu pieszego i rowerowego wynosi 3 m. Jednak szerokość ta powinna być dostosowana do lokalizacji takiego ciągu oraz natężenia ruchu pieszego i rowerowego.
- W sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych, gdzie często piesi przemieszczają się całymi rodzinami, z dziećmi w wózkach i przekrój wiekowy rowerzystów jest mocno zróżnicowany, minimalna szerokość wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów wynosząca 3,0m naszym zdaniem jest niewystarczająca. Ponadto jest tendencja do rozdzielania ruchu w/w grup użytkowników poprzez zróżnicowanie konstrukcyjne lub z wykorzystaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu i w przyszłości preferowane byłyby działania w tym właśnie kierunku - tłumaczy w odpowiedzi zastępca prezydenta, dodając, że takie rozwiązanie, szczególnie w rejonie dużych osiedli mieszkaniowych jest zdecydowanie bezpieczniejsze.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Miasto wybuduje parkingi na Tatarach
Podkreślił jednocześnie, że przeanalizowano możliwości poszerzenia istniejącego chodnika ul. Wileńskiej i w jego ocenie byłoby to niemożliwe z uwagi na rosnące w pobliżu stare, okazałe drzewa. Przy okazji zaznaczył, że ilość miejsc postojowych w osiedlu im. A. Mickiewicza w ostatnim czasie znacząco zwiększyła się za sprawa przebudowy ulic: Pana Tadeusza, Grażyny i Walejdoty. - Nowe miejsca postojowe przewiduje także dokumentacja opracowana dla przebudowy ul. K. Wallenroda, która oczekuje na realizację - podsumowuje Szymczyk.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.