Wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublin, Marcin Nowak (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) skierował do prezydenta interpelację. Chodzi o montaż progów zwalniających na ul. Żmigród, która jest boczną ul. Królewskiej i znajduje się w pobliżu m.in. Wieży Trynitarskiej.
Radny zaznaczył, że zwraca się do władz miasta w związku z docierającymi do niego sygnałami od społęczności tej okolicy. Uważa, że montaż dwóch progów zwalniających na nawierzchni jezdnej, jest konieczny.
- Niniejsza droga, od tat będąca ślepą ulicą, w dalszym ciągu generuje duży ruch kołowy, zaś jeżdżące po niej pojazdy, często poruszają się z nadmierną prędkością. Zdarzenia te w realny sposób wpływają na bezpieczeństwo mieszkających tam ludzi (zwłaszcza dzieci), ich zwierząt, a także uszkodzenie zaparkowanych wzdłuż ulicy pojazdów kołowych - napisał Marcin Nowak.
Dodał też, że podjęcie działań jest konieczne, po uprzednim zasięgnięciu opinii Rady Dzielnicy Śródmieście.
W imieniu władz miasta odpowiedział Andrzej Wojewódzki - sekretarz Miasta Lublin. Zaznaczył, że ulica ta jako znajdująca w ścisłym centrum miasta, charakteryzującym się wiekową zabudową, a jej stan techniczny jest mocno zróżnicowany, wymaga wnikliwego analizowania planowanych działań z zakresu uspokojenia ruchu. Dodał, że w takich miejscach decyzje dotyczące stosowania progów zwalniających muszą być podejmowane wyjątkowo ostrożnie.
- Progi zwalniające oprócz powszechnie znanych zalet mają też wady np. oddziaływanie na uzbrojenie podziemne oraz na przyległą zabudowę, przez niszczący wpływ wstrząsów powodowanych przejeżdżaniem pojazdów. Znane są przypadki zgłaszane przez mieszkańców, że odczuwane drgania pogarszają stan techniczny budynków. Przejazd po progach zwalniających większych pojazdów (np. odbierających nieczystości) powoduje dodatkowo hałas, często nieakceptowalny przez mieszkańców - napisał Andrzej Wojewódzki.
Oprócz tego, podkreślił, że zwalnianie pojazdów przed progami i potem przyśpieszanie zwiększa emisję spalin, na co często skarżą się piesi i mieszkańcy zamieszkujący najniższe piętra budynków usytuowanych w bezpośrednim sąsiedztwie progów.
- Ponadto z analizy uwarunkowań lokalnych nie wynika potrzeba zastosowania fizycznych form uspokojenia ruchu na ul. Żmigród. Ulica posiada długość nie przekraczającą 150,0m i jest ulicą bez przejazdu. Dopuszczony postój pojazdów również nie sprzyja rozwijaniu nadmiernych prędkości. Uwzględniając powyższe nie jest planowane wykonanie progów zwalniających na ul. Żmigród - podsumowuje sekretarz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.