Katolicka Agencja Informacyjna
Katolicka Agencja Informacyjna istnieje od 27 lat i jej celem jest informowanie o wydarzeniach związanych z działalnością Kościoła Katolickiego na całym świecie. Oprócz tego: ewangelizacja przez informację przekazywaną w formie religijnych wiadomości oraz prezentacja stanowisk Kościoła w różnych kwestiach. Jest też głównym źródłem informacji większości katolickich mediów w Polsce.
KUL zawarł porozumienie z KAI
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II zawarł porozumienie o współpracy z Katolicką Agencją Informacyjną. KAI zapewni praktyki studenckie i projekty medialne oraz będzie publikować w swoim serwisie agencyjnym oraz w mediach społecznościowych informacje o wydarzeniach z życia KUL, komentarze i opinie pracowników naukowych. Z kolei uczelnia będzie mieć dostęp do codziennego serwisu informacyjnego KAI.
- Informacje o działalności KUL można znaleźć w serwisie KAI niemal codziennie, od początku istnienia naszej agencji, czyli od 1993 r. Także w następnych miesiącach w naszym serwisie będzie bardzo dużo informacji, dlatego zachęcam do korzystania z niego” - powiedział Marcin Przeciszewski, prezes i redaktor naczelny KAI.
Nowości na KUL
Poza tym na uczelni nie brakuje innych nowości. Jednym z projektów, nad którym na KUL trwają prace, jest Akademia Nowoczesnych Mediów.
- W jej ramach będą odbywały się szkolenia mające na celu podnoszenie jakości przekazu medialnego, zarówno jeśli chodzi o instytucje kościelne, jak i państwowe czy prywatne firmy. Planujemy zajęcia z zarządzania informacją w kryzysie, zarządzaniem komunikacją w instytucjach, przygotowywaniem profesjonalnego przekazu medialnego - w mediach tradycyjnych jak i społecznościach - zapowiada red. Paweł Rozwód, pełnomocnik rektora KUL ds. promocji i komunikacji.
Powstaje też Uniwersyteckie Centrum Medialne KUL. Będzie to miejsce otwarte na działania studentów i pracowników uczelni zarówno jako baza dydaktyczna, jak i miejsce realizowania projektów, szkoleń i eventów np. z zakresu poruszania się w przestrzeni medialnej czy współpracy z mediami. W ramach niego będą funkcjonować: profesjonalne studia radiowe i telewizyjne (oba z reżyserkami), sala przeznaczona do montażu video i audio z 12 stanowiskami, pracownia fotograficzna i sala multimedialna. Wszystkie pomieszczenia, przystosowane do warsztatów i produkcji medialnej zostaną wyposażone w wysokiej klasy sprzęt, co umożliwi współpracę z ośrodkami mediów publicznych i komercyjnych.
Całkowita wartość tej inwestycji to 3 mln złotych, z czego 2,4 mln zł to dotacja z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.