reklama
reklama

Województwo lubelskie: przebudowa torów i peronów na trasie Lublin-Łuków na półmetku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Województwo lubelskie: przebudowa torów i peronów na trasie Lublin-Łuków na półmetku - Zdjęcie główne

Województwo lubelskie: przebudowa torów i peronów na trasie Lublin-Łuków na półmetku | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Region Przebudowa peronów i torów na odcinku Lubartów - Parczew na linii Lublin - Łuków jest już zrealizowana w połowie. Nowe perony są już na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Budowane są nowe przystanki Berejów i Laski. oraz wzmacniany jest dwustumetrowy most nad Wieprzem.
reklama

W Berejowie (powiat lubartowski) kończy się budowa nowego przystanku. Dodatkowy przystanek będzie również w Laskach (powiat parczewski), gdzie widać już betonowe konstrukcje peronów. Wykonawca ułoży nawierzchnię i zamontuje instalacje, wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podroży. Nowe przystanki mają zwiększyć dostęp do kolei na trasie Lublin - Łuków.

Na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica (wszystkie w pow. lubartowskim) są już perony. Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Wyposażono je w nowe wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy, czytelne oznakowanie i oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

Budowane są perony w Gródku i Zabielu., gdzie gotowe są już konstrukcje obiektów. W Gródku budowane jest dojście dla podróżnych, a na przystanku Zabiele powstaje oświetlenie peronu oraz chodniki. Z kolei na stacji Parczew prace obejmują 2 perony oraz układ torowy. Wykonano ścianki peronu wyspowego. Na przygotowanym terenie ułożono już 2 nowe tory oraz 8 rozjazdów, kontynuowane są dalsze prace torowe. Budowa nowego peronu rozpoczęła się także na przystanku Parczew Kolejowa.

- Zaawansowanie prac między Lubartowem a Parczewem na linii Lublin – Łuków nr 30 zapowiada na koniec roku powrót pociągów. Mieszkańców Powiatu Lubartowskiego i Parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych podróży koleją m.in. z Parczewa do Lublina. Inwestycja, to również impuls do rozwoju regionu, gdyż zwiększone możliwości kolejowej trasy pozwolą na sprawny przewóz towarów - powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Natomiast dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie jest remontowany. To największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów - Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja mostu oraz kończy się remont podpór i przyczółków. Stalowa kratownica pokryta została powłoką antykorozyjną. Na moście zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów. Dzięki inwestycji transport kolejowy na Lubelszczyźnie stanie się bardziej efektywny i konkurencyjny względem innych środków transportu.

Z kolei nowy tor jest ułożony na odcinku Brzeźnica Bychawska - Lubartów. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Postępują prace między Parczewem a Brzeźnicą Bychawską, gdzie na wcześniej przygotowanym podtorzu ułożono podkłady. Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym ma zapewnić 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Prace, które zapewnią wznowienie ruchu pociągów, zakończą się w grudniu. W 2022 r. zakończą się pozostałe roboty.

Podczas prac na jednotorowej linii - zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu to 90 mln zł netto

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama