Prowadzone w Internecie kampanie PPC (z ang. pay per click, czyli opłata za kliknięcie) są bardzo popularne, ponieważ płaci się za nie dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Jest ona wyświetlana w przeglądarkach i na portalach społecznościowych – jej zasięg jest zatem ogromny i daje możliwość dotarcia do wielu osób. Kluczowe jest też precyzyjne określenie grupy docelowej – użytkownicy, do których kierowane są materiały promocyjne, zostają wcześniej zweryfikowani pod kątem:
cech demograficznych – wieku, płci, miejsca zamieszkania,
zainteresowań – określa się je na podstawie odwiedzanych stron czy słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę.
Dzięki temu można mieć pewność, że reklamy PPC trafiają do osób potencjalnie zainteresowanych prezentowanymi produktami lub usługami.
Na czym polega kampania PPC?
Omawiane reklamy są wyświetlane między innymi w wyszukiwarce Google. Działa to w prosty sposób – gdy użytkownik wpisuje słowo kluczowe, następuje weryfikacja reklam, które mogą zostać wyświetlone jako wyniki sponsorowane. To, która się pojawi, zależy przede wszystkim od:
dopasowania pod kątem fraz kluczowych,
jakości reklamowanej usługi, witryny, aplikacji,
współczynnika CTR – oznacza on stosunek liczby kliknięć w reklamę do jej faktycznych wyświetleń,
dopasowania pod względem lokalizacji,
dopasowania do rodzaju urządzenia, z jakiego wykonywane jest wyszukiwanie.
Wszystkie te czynniki mają wpływ na to, czy dana reklama zostanie wyświetlona.
Dlaczego warto skorzystać z reklam PPC?
Ich największą zaletą są szybkie rezultaty – pozwalają one na wybicie się spośród konkurencji i dotarcie do potencjalnych klientów, którzy dotychczas nie mieli pojęcia o istnieniu danej marki. Firma wyświetla się użytkownikom potencjalnie zainteresowanym jej działalnością, a dzięki temu, że znajduje się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby w nią klikną, by poznać więcej szczegółów. Jeśli nie – nie są naliczane opłaty, a wizerunek czy nazwa przedsiębiorstwa tak czy inaczej utrwalają się w świadomości odbiorców.
Istotna jest także możliwość analizy osiąganych wyników – weryfikowana jest między innymi liczba wejść na stronę, dzięki czemu wiadomo, jak wygląda faktyczne zainteresowanie daną ofertą.
Warto zainwestować w reklamy PPC – to się opłaci!
Chcąc mieć pewność, że działania marketingowe przyniosą satysfakcjonujące efekty, należy wykorzystywać potencjał Internetu – każdego dnia zagląda tam wielu użytkowników, którzy mogą zobaczyć reklamę i stać się klientami firmy. Wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wynikach sponsorowanych sprzyja też rozpowszechnieniu wizerunku marki – im bardziej jest rozpoznawalna, tym większe zaufanie wzbudza.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.