reklama
reklama

Politechnika Lubelska lepiej oceniona przez Ministerstwo Edukacji Nauki

Opublikowano:
Autor:

Politechnika Lubelska lepiej oceniona przez Ministerstwo Edukacji Nauki - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaMinisterstwo Nauki i Edukacji uwzględniło odwołania Politechniki Lubelskiej w sprawie kategorii naukowych. Od kategorii zależy m.in. kwota subwencji.
reklama

- To znakomita wiadomość. Ogromny wysiłek włożony w przygotowanie odwołań opłacił się. Nie wiem czy którakolwiek uczelnia techniczna w Polsce ma tak doskonały wynik - nie ukrywa satysfakcji, rektor Politechniki Lubelskiej, prof. Zbigniew Pater.

Rektor przypomina, że to od uzyskanych kategorii naukowych zależą uprawnienia do nadawania stopni naukowych i kwota subwencji.

Wyniki ewaluacji podane w lipcu 2022 roku przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, przyznały Politechnice 2 kategorie A+, 2 kategorie A i 3 kategorie B+. Po odwołaniu, ostateczny wynik uczelni w procesie ewaluacji działalności naukowej to dwie kategorie A+, cztery kategorie A oraz jedna B+.

reklama

- Dwie dyscypliny: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka oraz nauki o zarządzaniu i jakości uzyskały kategorię B+. Uznaliśmy, że jest ona krzywdząca. Wątpliwości dotyczyły głównie oceny kryterium III, czyli wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki. Dlatego złożyliśmy odwołania. Cieszymy się, że nasze argumenty  zostały przyjęte, bo dzięki temu podwyższono kategorie wspomnianym dyscyplinom na A - mówi prorektor ds. nauki, prof. Wojciech Franus.

reklama

Aktualnie spośród 7 ocenianych dyscyplin naukowych, Politechnika Lubelska uzyskała ostatecznie: najwyższą kategorię A+ w dwóch dyscyplinach: inżynieria mechaniczna, inżynieria lądowa i transport. Z kolei kategorią A mogą pochwalić się: automatyka, elektronika i elektrotechnika, informatyka techniczna i telekomunikacja, inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, nauki o zarządzaniu i jakości. Zaś architektura i urbanistyka przypadła kategoria B+.

- Po ostatecznych wynikach ewaluacji widać, że to, co robimy ma sens. Dlatego też będziemy konsekwentnie rozwijać system motywacyjny oraz programy projakościowe, które będą dostosowywane do bieżącej sytuacji uczelni - podkreśla prof. Zbigniew Pater.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama