reklama
reklama

Lublin: Wyniki egzaminu ósmoklasisty. Jak poszło uczniom we wszystkich podstawówkach?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Lublin: Wyniki egzaminu ósmoklasisty. Jak poszło uczniom we wszystkich podstawówkach? - Zdjęcie główne

foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina Dostępne są już wyniki egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie zdawali j. polski, obcy i matematykę.
reklama

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna podała wyniki egzaminu ósmoklasisty, który odbył się w terminie 14-16 maja w całym kraju. Uczniowie zdawali język polski, obcy i matematykę.

- Do egzaminu ósmoklasisty w województwie lubelskim w sesji głównej, tj. w maju 2024 r., przystąpiło 11 308 uczniów VIII klasy szkoły podstawowej (ok. 98%), w tym 291 uczniów – obywateli Ukrainy - informuje OKE.

Egzamin z j. polskiego składał się z 18 zadań. Arkusz składał się z dwóch części. Pierwsza część zawierała 17 zadań zorganizowanych wokół dwóch tekstów literackiego (fragmentu Kamieni na szaniec Aleksandra Kamińskiego) oraz nieliterackiego (fragmentu tekstu O szczęściu Frédérica Lenoira). W drugiej części arkusza uczeń wybierał jeden z dwóch tematów  wypracowania: wypowiedź o charakterze argumentacyjnym – rozprawkę – albo wypowiedź o charakterze twórczym – opowiadanie.

W przypadku matematyki arkusz zawierał 19 zadań, w tym 15 zadań zamkniętych (zadania wyboru wielokrotnego, zadania prawda-fałsz i zadania na dobieranie) i 4 zadania otwarte. Były to zadania z zakresu m.in. arytmetyki, algebry i geometrii. 

Natomiast arkusz egzaminu z j. obcego zawierał 46 zadań, zgrupowanych w 14 wiązek. Zadania otwarte wymagały samodzielnego sformułowania odpowiedzi (zadania z luką i/lub odpowiedzi na pytania) oraz zredagowania krótkiego tekstu (wpisu na stronę internetową w języku angielskim oraz e-maila w pozostałych językach). 

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność wyszukiwania informacji w tekście. Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność znajdowania współrzędnych danych punktów w układzie współrzędnych na płaszczyźnie. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za 
rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajomość funkcji językowych - podaje OKE. 

Jednocześnie egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej.

- Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność zastąpienia sformułowania charakterystycznego dla polszczyzny użytkowej wyrazem lub sformułowaniem z zakresu polszczyzny wzorcowej.Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii przestrzennej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi – przekształcenia wzoru na objętość ostrosłupa, aby wyznaczyć jego wysokość i obliczyć różnicę wysokości zbudowanych wież (por. tutaj). W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych - wyjaśnia OKE.

W samych szkołach w Lublinie j. polski zdawało 1785 osób, średni wynik to 70%. Z matematyką zmierzyło się 1784 osób, średni wynik wynosi 64% W przypadku j. obcego było to 17887 odpowiednio oób i 78%.

Wyniki we wszystkich szkołach podstawowych w Lublinie

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama