Wszystko w "jednych rękach"
W ubiegłym roku Miasto połączyło Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego w jedną jednostkę organizacyjną. W efekcie powstał Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie
W środę (21 maja) władze miasta ogłosiły plany dotyczące utworzenia nowej jednostki - na podobnej zasadzie jak ZDiTM. Będzie to Zarząd Inwestycji Miejskich w Lublinie, który ma prowadzić działalność na styku sektora budowlanego i administracji samorządowej. Jego zadaniem będzie zapewnienie efektywności obsługi procesów inwestycyjnych w połączeniu ze stosowaniem najwyższych standardów w zakresie udzielania i realizacji zamówień publicznych. Utworzenie takiej jednostki ma usprawnić proces podejmowania decyzji i działań inwestycyjnych. Do tego w jednym miejscu i pod jednym kierownictwem połączone zostaną kwestie prawne, finansowe i majątkowe oraz zamówień publicznych. ZIM ma prowadzić obsługę inwestorską w imieniu oraz na rzecz miasta.
- Nawiązując do tamtych doświadczeń (utworzenie ZDiTM - przyp. red) chcemy utworzyć kolejną nową jednostkę organizacyjną - Zarząd Inwestycji Miejskich. Postępujemy w oparciu o te same przesłanki, czyli szukamy zwiększenia sprawności zarządzania inwestycjami. Mówimy o jednostce organizacyjnej, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie i realizację inwestycji, czyli będzie miała kompetencje w zakresie zlecania dokumentacji, przeprowadzania zamówień publicznych, realizacji inwestycji, nadzoru nad inwestycjami. To wszystko w "jednych rękach" - mówił Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Dobry moment
Nowa jednostka będzie podlegać Tomaszowi Fularze - zastępcy prezydenta ds, inwestycji i rozwoju.
- Jesteśmy w momencie, kiedy można powiedzieć zakończyły się duże inwestycje, jak np. budowa Dworca Lublin. Jednocześnie jesteśmy w przededniu rozpoczynania kolejnych inwestycji. Też nie małych. Uważamy, że to jest dobry moment do dokonania zmian formalno-prawnych i stworzenia jednostki, która proces inwestycyjny usprawni - stwierdził Tomasz Fulara. - Będziemy mogli szybciej i skuteczniej prowadzić inwestycje. Proces zamówień publicznych w jednym ręku, kwestie nadzoru nad inwestycjami w jednym ręku, kwestie później gwarancyjne w jednym ręku - dodawał Fulara.
Do Rady Miasta Lublin trafi odpowiedni projekt uchwały i na najbliższej (29 maja) sesji będzie procedowany.
Dzisiejszy Wydział, a w przyszłości Zarząd Inwestycji prowadzi około 60 dużych inwestycji rocznie i około 70 inwestycji remontowych. Do ważniejszych należą: budowy, przebudowy, modernizacje lub remonty budynków użyteczności publicznej i przestrzeni publicznych służących realizacji zadań własnych miasta, w tym z Budżetu Obywatelskiego, Zielonego Budżetu oraz zadań wskazanych przez poszczególne Rady Dzielnic. Projekty te znajdują się aktualnie w fazach: wyboru pracowni projektowych bądź firm wykonawczych lub też są w realizacji procesu projektowego lub budowlanego.
Na bazie Wydziału
Wszyscy pracownicy Wydziału Inwestycji i Remontów z mocy prawa stają się pracownikami nowej jednostki organizacyjnej. Pokieruje nią Agnieszka Pawelec, obecna dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów UM Lublin
- Sprawy pracownicze są zabezpieczone, a inwestycji dużo - zaznaczała dyrektor
- Z mocy prawa każdy pracownik tego wydziału staje się pracownikiem nowej jednostki - podkreślał Żuk.
Zastępca prezydenta z kolei dodawał, że do nowej jednostki będą przenoszeni pracownicy z innych wydziałów. - Z całego potencjału Urzędu chcemy "poprzenosić" osoby tak, żeby właśnie ta nowa jednostka w jednych rękach skupiała wszystkie te funkcje, które gdzieś do tej pory były rozproszone - precyzował Fulara.
Docelowo w zarządzie, w zależności od inwestycji, jakie będą prowadzone, ma pracować podobna jak aktualnie (43) liczba osób. Kadra ma zostać powiększona tylko o niezbędną w zakresie ekonomicznym, czyli finansowym i w zakresie płacowym, kadrowym.
Zarząd Inwestycji Miejskich ma zacząć funkcjonować od 1 sierpnia. Siedziba nowej jednostki pozostanie bez zmian, czyli pod adresem Podwale 3a.
Władze miasta wyjaśniają też, że plusem takiej jednostki (na przykładzie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego) jest zlokalizowanie w jednym miejscu: procesu decyzyjnego, procesu przygotowania inwestycji, procesu ogłaszania zamówień publicznych, realizacji nadzoru i później obsługi w formie gwarancji.
- Nie dość, że usprawnia to sam proces, to jeszcze powoduje, że dostęp do informacji jest szybszy i wydaje mi się tym samym lepszy tłumaczył wcieprezydent.
- Pani Dyrektor będzie odpowiadała w pełnym zakresie za zamówienia publiczne, za przygotowanie realizacji nadzoru, czyli od niej i od jej decyzyjności zależeć będzie tempo wdrażania tych projektów inwestycyjnych. - wyjaśniał Żuk.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.