reklama
reklama

Lublin: Radna chciała dodatkowych zatok parkingowych na Tatarach. Co na to Ratusz?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Lublin: Radna chciała dodatkowych zatok parkingowych na Tatarach. Co na to Ratusz? - Zdjęcie główne

foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaNie ma możliwości zbudowania nowych, dodatkowych zatok parkingowych w dzielnicy Tatary. O budowę apelowała radna Małgorzata Suchanowska.
reklama

Radna miejska Małgorzata Suchanowska (klub Prawa i Sprawiedliwości) skierowała do władz miasta interpelację. Dotyczy zabezpieczenia obecnie istniejących i wykonanie dodatkowych, nowych zatok parkingowych przy ut Frezerów. 

- Wykonany projekt ww. ulicy przez dewelopera znacznie ogranicza ilość miejsc parkingowych. Panie Prezydencie istnieje pilna potrzeba doprojektowania dodatkowych zatok parkingowych. Miasto Lublin wykonując przebudowy  i remonty dróg, powinno przewidywać potrzebę budowy, większej ilości zatok parkingowych. Miejska strefa parkingowa w Lublinie jest duza i nagminnie się powiększa. Ulice, które projektują i wykonują dewelopcrzy, są w wykonaniu bardzo oszczędne - opisuje Małgorzata Suchanowska.

Przykładem jest ul. Frezerów, której projekt według radnej ogranicza miejsca parkingowe. Dlatego prosi prezydenta o szczególny nadzór nad tym projektem, który jej zdaniem nie zabezpiecza dodatkowych, lecz zmniejsza obecny stan miejsc parkingowych na osiedlu. 

W odpowiedzi Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju wyjaśnił, że budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora.

- Obowiązkiem inwestora (dewelopera) jest wybudowanie drogi publicznej dla zrealizowanej przez siebie inwestycji niedrogowej i wiąże się tylko z obsługą komunikacyjną powstającego obiektu. Szczegóły takiego przedsięwzięcia określa umowa zawarta między gminą a inwestorem. Nie jest zatem możliwe skłonienie inwestora do budowy dodatkowych obiektów, które nie są ściśle związane z inwestycją - napisał Artur Szymczyk.

Zaznaczył również, że wskazana przez radną inwestycja jest realizowana i finansowana przez inwestora zewnętrznego jako "układ drogowy niezbędny do zapewnienia obsługi komunikacyjnej inwestycji niedrogowej".  - W związku z tym gmina nie ma możliwości zwiększenia zakresu robót, które na obecnym etapie są już konkretnie sprecyzowane - podsumował zastępca prezydenta.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama