reklama
reklama

Lublin: Przebudowa mostu nad Bystrzycą. Prace zakończone, zaczęły się odbiory

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina Na ul. Żeglarskiej wykonawca zakończył roboty budowlane przy budowie nowego mostu, a Miasto zaczęło odbiory techniczne. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i otwarcie mostu.
reklama

- Etap odbiorów finalizuje wykonane prace przy budowie nowego mostu. Już niedługo mieszkańcy skorzystają z nowej infrastruktury, będziemy się starali jak najszybciej oddać obiekt do użytkowania. Konieczne jest jednak zakończeniu etapu odbiorów i uzyskanie wszelkich pozwoleń. Liczymy na to, że nowym mostem pojedziemy jeszcze w maju. Zakończona inwestycja umożliwi bezpieczniejsze poruszanie się pieszym, rowerzystom i kierowcom, jak również dopełni funkcjonalnie istniejący w tej części miasta węzeł przesiadkowy - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
 
Wykonawca skończył roboty drogowe, co umożliwia rozpoczęcie odbiorów, które potrwają do środy (26 kwietnia). Następnie procedurę kontrolną przeprowadzi Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Sprawdzi czy obiekt powstał zgodnie z dokumentacją oraz czy spełnia niezbędne normy i parametry. Na przeprowadzenie tych czynności będzie miał ok. 3 tygodnie. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wprowadzi ruch kołowy i pieszy przez nowy most.

Drogowcy najpierw rozebrali stary obiekt i w tym samym miejscu wybudowali nowy. Jest on większy, bo jego długość to ponad 50 m a szerokość 19,4 m, zaś szerokość jezdni 8 m. Most jest jednoprzęsłowy ze wzmocnieniem w formie podwieszenia.

- Połączenie obiektu z nasypem drogowym zaprojektowano za pomocą przyczółków żelbetowych. Wszystkie elementy wyposażenia z betonu wykonano w kolorystyce materiału naturalnego, zaś deski gzymsowe i balustrady w kolorze zielonym. Do budowy mostu drogowcy zużyli 160 ton stali zbrojeniowej. Oprócz robót branży mostowej inwestycja zakładała przebudowę odcinka ul. Żeglarskiej – od nowo powstałego węzła do skrzyżowania z ul. Bryńskiego i Słomkowskiego wraz z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, chodnika, drogi rowerowej oraz 2 zatok autobusowych z wiatami przystankowymi. Zakres inwestycji objął również korektę przebiegu ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem oraz regulację koryta rzeki, a także nasadzenia drzew i krzewów - informuje Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

Z końcem marca odbyły się jeszcze próby obciążeniowe nowego mostu. Drogowcy przy pomocy samochodów ciężarowych o łącznej masie blisko 200 ton sprawdzili stabilność i wytrzymałość nowej przeprawy nad rzeką Bystrzycą. Testy polegały na badaniach statycznych i dynamicznych przeprowadzonych sześcioma samochodami ciężarowymi o masie całkowitej 32 tony każdy. W trakcie obciążeń dynamicznych samochody poruszały się z prędkością od 10 km/h zwiększanej co 20 km/h, aż do maksymalnej prędkości dozwolonej. Badania objęły pomiary ugięć przęseł i osiadania podpór. To ważny element kontrolny tego rodzaju inwestycji. Po wykonanych badaniach nowy most spełnia wszystkie normy.  

Generalnym wykonawcą robót była spółka Primost Południe z siedzibą w Będzinie. Wartość zadania wynosi około 37 mln zł. Inwestycja to komponent projektu unijnego, dzięki czemu 31,5 mln zł stanowią środki europejskie. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama