reklama
reklama

Lublin: Pierwszy autobus wodorowy już jeździ po mieście

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Miasto Lublin

Lublin: Pierwszy autobus wodorowy już jeździ po mieście - Zdjęcie główne

Lublin: Pierwszy autobus wodorowy już jeździ po mieście | foto Miasto Lublin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaMiasto ma swój pierwszy wodorowiec, czyli 12-metrowy pojazd marki Solaris, który rozpoczyna kursowanie po lubelskich ulicach. W najbliższych dniach będzie kierowany do obsługi pasażerów na liniach nr: 3, 50 i 47.
reklama

- Jednym z kluczowych i istotnych kierunków rozwoju miast jest zastosowanie technologii opartych na wodorze. Bez wątpienia transport zbiorowy jest obszarem, w którym będą coraz bardziej powszechne. Od lat rozwijamy zrównoważoną i ekologiczną komunikację miejską będąc liderem elektromobilności. Teraz idziemy krok dalej – do lubelskiej floty pojazdów dołączył pierwszy autobus napędzany wodorem. Jego dostawa zwiększyła udział bezemisyjnego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców i mieszkanek Lublina. Chcemy być w czołówce polskich miast, w których autobus zasilany wodorem jest kierowany do regularnej obsługi liniowej - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.

reklama

Fabrycznie nowy autobus wodorowy Solaris Urbino 12 Hydrogen to pojazd klimatyzowany, niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażony w automat do sprzedaży biletów oraz system do zliczania pasażerów. Może zabrać 85 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojemność zbiornika na paliwo wodorowe to 1560 l, a zasięg na pełnym tankowaniu ok. 300 km. W skład wyposażenia pojazdu wchodzi również mobilna ładowarka o mocy 20 kW przeznaczona do ładowania baterii w autobusie wodorowym. Wartość pojazdu to ponad 3,7 mln zł brutto.

reklama

- Zakończone odbiory techniczne oraz formalności związane z przygotowaniem do eksploatacji i zarejestrowaniem pojazdu, pozwalają skierować go do regularnej obsługi liniowej. Autobus wodorowy będzie kursował na różnych liniach i trasach, by móc sprawdzać go w zmiennych warunkach drogowych. Jego głównymi zaletami są m.in.: krótki czas tankowania, duży zasięg, zerowa emisyjność spalin do atmosfery oraz cichy tryb pracy - mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Od września prąd zasilający lubelskie trolejbusyi autobusy elektryczne będzie w całości pochodził z odnawialnych źródeł energii. 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama