Wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublin Stanisław Kieroński (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) skierował do władz miasta interpelację w sprawie montażu windy w Ratuszu. Poprosił o zaplanowanie w projekcie budżetu na 2023 rok inwestycji "montaż windy osobowej w Ratuszu" i zabezpieczenie środków finansowych na ten cel.
Dalej napisał, że już w 2015 roku sporządzona została koncepcja remontu i modernizacji Ratusza. Wśród zaplanowanych prac był montaż windy wewnętrznej. Podkreślił również, że wie o tym, iż budynek Ratusza jest objęty nadzorem konserwatora zabytków i wszystkie prace muszą być wykonane zgodnie z jego decyzjami, ale jest przekonany, że możliwe jest wykonanie windy, tak jak w wielu budynkach wpisanych do rejestru zabytków w Polsce. - Wykonanie windy zlikwiduje barierę architektoniczną i przede wszystkim pozwoli osobom niepełnosprawnym na swobodne poruszanie się w obiekcie użyteczności publicznej - podsumowuje wiceprzewodniczący.
Artur Szymczyk odpisał, że do przeprowadzenia takiej inwestycji niezbędne jest uzyskanie zgody Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę. Opracowanie dokumentacji projektowej kosztuje ok 50 tys. zł netto. Z kolei termin realizacji projektu wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę to ok 6 miesięcy.
Jednocześne niestety montaż windy nie jest możliwy.
- W budżecie Miasta Lublin na 2022 rok nie ma środków na realizację powyższego zadania - napisał Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.