- Poprzez projekt „Uczeń i uczennica przyszłości” wspieramy młodych ludzi w zdobywaniu kluczowych kompetencji miękkich, a także kompetencji technicznych. Chcemy, aby lubelska młodzież rozwijała swoją kreatywność, myślenie krytyczne i umiejętności cyfrowe, jednocześnie ucząc się pracy zespołowej i skutecznej komunikacji. To inwestycja w przyszłość Lublina, jako miasta innowacji i przedsiębiorczości - mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępczyni prezydenta Miasta Lublin ds. kultury, sportu i partycypacji.
Celem projektu jest rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczennic i uczniów klas 6-8 lubelskich szkół podstawowych.
- Inicjatywa wspiera rozwój umiejętności przedsiębiorczych, takich jak kreatywność, myślenie analityczne, autoprezentacja oraz efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii. „Uczeń i uczennica przyszłości” wpisuje się w cele Lublina w zakresie edukacji, innowacyjności i przedsiębiorczości określone w „Strategii Kultury Lublin 2030+”. Miasto konsekwentnie dąży do wspierania nowoczesnych metod edukacji, odpowiadających na wyzwania dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Projekt uzupełnia szeroką gamę inicjatyw miejskich wspierających rozwój młodych ludzi i pomagających im stać się kreatywnymi i świadomymi obywatelami, gotowymi do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i gospodarczym Lublina - wyjaśnia Anna Czerwonka z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Miejski program przerósł oczekiwania. Ratusz zwiększył kwotę dotacji
W ramach tegorocznej edycji warsztaty z druku 3D przeprowadzą pracownicy Wydziału Matematyki i Informatyki Technicznej Politechniki Lubelskiej. Z kolei spotkania dotyczące autoprezentacji zrealizuje Wydział Dziennikarstwa i Zarządzania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Uczniowie i uczennice będą mieli również okazję uczestniczyć w warsztatach z tworzenia neonów, a także odwiedzić działające w Lublinie korporacje o zasięgu globalnym, jak i lokalne firmy np. z sektora gamingowego. Kulminacyjnym punktem projektu będzie konkurs „Lublin – moje miasto przyszłości”, podczas którego zespoły konkursowe przygotują makiety prezentujące ich wizje rozwoju Lublina, jako miasta przyszłości. Główną nagrodą dla zwycięskich szkół będzie voucher pieniężny na doposażenie lub stworzenie majsterkowni/fablabu (I miejsce: 25 tys. zł , II miejsce: 15 tys. zł, III miejsce: 10 tys. zł).
W trzech poprzednich edycjach projektu wzięło udział ponad 180 uczennic i uczniów. - Inicjatywa zwiększyła ich świadomość na temat nowoczesnych technologii oraz rozwinęła umiejętności przedsiębiorcze i kreatywne myślenie. Nauczyciele uczestniczący w projekcie mieli okazję podnieść swoje kompetencje w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, co przyczyniło się do większej aktywizacji uczniów na zajęciach. Dodatkowo, współpraca z lubelskimi firmami wzmocniła relacje między edukacją a rynkiem pracy, wspierając rozwój umiejętności odpowiadających na potrzeby nowoczesnej gospodarki - przekonuje Anna Czerwonka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.