- Przyszłość Lublina jest ściśle powiązana z wykorzystaniem jego potencjału gospodarczego, na który składają się zaawansowane technologie. Szczególną uwagę kładziemy na zrównoważoną współpracę w zakresie rozwijania i wdrażania projektów wpisujących się w ideę kompetencji przyszłości. Takie inicjatywy uczą młodych mieszkańców naszego miasta kreatywności, a także przygotowują ich do realiów i oczekiwań rynku. Projekt „Uczeń i uczennica przyszłości” jest jednym z działań, poprzez które chcemy pokazać młodzieży jakie możliwości niosą za sobą technologie high-tech, z którymi mogą spotkać się zarówno w codziennym życiu, ale także – co istotne, w życiu zawodowym. To także promocja potencjału gospodarczego Lublina, jako miasta wpisującego się w ideę smart city - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Projekt ma wspierać rozwój kompetencji oraz umiejętności technicznych uczniów i uczennic, m.in. przy wykorzystaniu sprzętu zakupionego przez szkoły w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” tj. drukarek 3D z akcesoriami, mikrokontrolerów z akcesoriami, stacji lutowniczych oraz sprzętu audiowizualnego. Udział w projekcie ma uczyć kreatywnego myślenia, a przy tym być treningiem umiejętności interpersonalnych podczas pracy w grupie.
- Każda ze szkół może zgłosić jeden, maksymalnie 10-osobowy zespół. W kolejnych tygodniach uczestnicy odbędą wizyty studyjne w siedzibach lubelskich przedsiębiorstw, które w swojej działalności wykorzystują rozwiązania high-tech’owe lub tworzą zaawansowane technologie. W ramach II etapu projektu zaplanowano również warsztaty z technik autoprezentacji oraz realizację konkursu „Lublin – moje miasto przyszłości”, podczas którego wyłoniona zostanie najlepsza praca przedstawiająca wizję Lublina jako miasta przyszłości. Nagrodą w konkursie są vouchery pieniężne na stworzenie lub doposażenie pracowni/majsterkowni/fablabu zlokalizowanego w przestrzeni zwycięskiej szkoły - informuje Izolda Boguta z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin: Uczniowie mogą dostać pieniądze na swoje pomysły. Startują Szkolne Budżety Obywatelskie
I etap projektu realizowany był pod koniec 2022 roku. W ciągu 3 miesięcy ponad 100 nauczycieli z lubelskich szkół podstawowych wzięło udział w wykładach i warsztatach prowadzonych przez pracowników naukowych Politechniki Lubelskiej. W tym czasie odbyło się również kilkadziesiąt lekcji pokazowych dla uczniów i uczennic zorganizowanych w szkolnych pracowniach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.