reklama
reklama

Konsultacje społeczne o miejskiej mobilności i transporcie w Lublinie. I etap zakończony

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Konsultacje społeczne o miejskiej mobilności i transporcie w Lublinie. I etap zakończony - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaBlisko 50 opinii i wniosków wpłynęło do Urzędu Miasta w ramach konsultacji społecznych dotyczących miejskiej mobilności i transportu. Najwięcej wniosków dotyczy m.in. poprawy bezpieczeństwa pieszy, rozbudowy ścieżek rowerowych i zagodpodarowania dolin rzecznych.
reklama

Pierwszy etap zakończony

Zakończył się pierwszy etap konsultacji społecznych na temat miejskiej mobilności. Do Urzędu Miasta wpłynęło blisko 50 opinii i wniosków nadesłanych drogą elektroniczną oraz przekazanych podczas spotkań konsultacyjnych online. Dzięki konsultacjom ma powstać Plan Zrównoważonej Mobilności Miasta Lublin na lata 2022-2026 i Strategia Mobilności Miejskiej. Kolejny etap konsultacji zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku.

- Zależy nam na tym, by ruch w mieście odbywał się płynnie, bez zakłóceń, umożliwiając wszystkim użytkownikom dróg sprawne dotarcie do celu. Zrównoważona mobilność oznacza, że wykorzystujemy do przemieszczania się różne formy transportu, stąd opracowywane przez Miasto dokumenty będą obejmowały całość działań w celu poprawy warunków przemieszczania się po Lublinie, niezależnie od wybieranego środka transportu - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.

reklama

W ramach pierwszego etapu konsultacji odbyły się dwa spotkania w formule online (28 października i 10 listopada) w trakcie których pod dyskusję poddano robocze formy dokumentów. Najczęściej powtarzanymi, zgłoszonymi postulatami były te dotyczące bezpieczeństwa pieszych, poprawy i rozbudowy ścieżek rowerowych, stworzenia obwodnic rowerowych, zagospodarowania dolin rzecznych i suchych dolin oraz dostosowania dróg z sygnalizacją świetlną dla niepełnosprawnych. 
 
Drugi etap w 2021 roku
 
W ramach drugiego etapu zostaną udostępnione wszystkie materiały opracowane przez Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością. Przewidziano spotkania i warsztaty. Mają one zaktywizować różne grupy odbiorców, którzy do tej pory nie wypowiadali się w tematach związanych z mobilnością. Przez cały okres konsultacji mieszkańcy będą mogli recenzować publikowane wyniki kolejnych etapów prac. Wspólnie z mieszkańcami  zostanie wypracowany kompromis na bazie, którego powstaną ostateczne kształty dokumentów.
 
Cały czas można zgłaszać swoje uwagi i sugestie, które wyznaczą kierunki rozwoju zrównoważonej mobilności dla Lublina. Propozycje należy kierować drogą elektroniczną na adres: planmobilnosci@lublin.eu.
 
Wynikiem konsultacji będą dwa dokumenty
 
Plan Zrównoważonej Mobilności Miasta Lublin (SUMP - Sustainable Urban Mobility Plan) na lata 2022-2026 to dokument o charakterze strategicznym, będący oceną wielu aspektów mających wpływ na kwestie rozwoju zrównoważonej mobilności miasta.
 
- Głównym celem opracowania dokumentu jest określenie działań zmierzających do zwiększenia dostępności obszarów miejskich oraz zapewnienie wysokiej jakości mobilności i transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, obejmujących dojazd do obszaru miejskiego, przejazd przez ten obszar, jak również przemieszczanie się w jego obrębie różnymi środkami transportu. Duży nacisk w dokumencie położony zostanie na zwiększenie mobilności pieszej i rowerowej, a także pełne wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego - informuje Justyna Góźdź z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin. 
 
Dokument ma byc też diagnozą obecnej sytuacji oraz zawierać cele i działania, które będą podejmowane na terenie Lublina na rzecz wszechstronnego i równomiernego rozwoju wszystkich środków transportu, a tym samym zrównoważonego zarządzania mobilnością miejską. 
 

reklama

Z kolei dokumentem zawierającym dotychczasowe strategie i standardy, zwłaszcza w kwestii ruchu pieszego i rowerowego, będzie Strategia Mobilności Miejskiej. W opracowaniu zawarte będą m.in. aspekty związane z mikromobilnością, podstawy projektowania uniwersalnego i standardów parkingowych, standardy techniczne dla całej infrastruktury pieszej, rowerowej, parkingowej wraz z zasadami stosowania elementów wyposażenia pasów drogowych, w kontekście także ograniczeń parkowania pojazdów czy urządzeń obsługujących ruch rowerowy.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama