Artykuł i CBA
Politycy Polskiego Stronnictwa Ludowego zapowiedzieli w środę, 27 marca, złożenie wniosku do CBA w sprawie wyjazdów organizowanych przez lubelski Urząd Marszałkowski w ramach misji gospodarczych dla przedsiębiorców.
- Nie było tak za naszych czasów, żeby jednoosobowe firmy zmieniały co chwilę PKD i jeździły na kolejne wyjazdy organizowane w ramach misji gospodarczych - powiedział Sławomir Sosnowski polityk PSL-u i radny Sejmiku Województwa.
CZYTAJ TAKŻE: Sławomir Sosnowski: Składamy wniosek do CBA. Chodzi o misje gospodarcze Urzędu Marszałkowskiego
O sprawie zrobiło się głośno po artykule portalu Jawny Lublin. W publikacji wskazano, że przy naborach na zagraniczne misje dochodzi do budzących wątpliwości sytuacji, w których m.in. do wyjazdów kwalifikowani są przedsiębiorcy zmieniający wpisy w PKD (Polska Klasyfikacja Działalności) na odpowiadające kryteriom naborów tuż przed naborami w ramach marszałkowskiego programu.
Cztery pytania do urzędnika
Przedstawicielowi Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie zadaliśmy cztery pytania, które przesłaliśmy drogą mailową.
1) Jak Urząd Marszałkowski odpowiada na zarzut, iż część przedsiębiorców zakwalifikowanych do wyjazdów na misje gospodarcze w ramach programu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego dokonuje zmian PKD na odpowiedni do kryteriów naboru tuż przed zamknięciem naboru?
CZYTAJ TAKŻE: Fatalne wieści dla województwa lubelskiego. Wnioskowali o miliony na drogi, nie dostaną nawet złotówki [AKTUALIZACJA]
2) Jak Urząd Marszałkowski odpowiada na zarzut radnej Sejmiku Bożeny Lisowskiej, która stwierdziła, że "misje gospodarcze są słabo promowane i źle dopasowane do potrzeb rynku"?
3) Czy rzeczywiście Urząd Marszałkowski spotyka się z małym zainteresowaniem przedsiębiorstw w kwestii ich udziału w misjach gospodarczych w ramach programu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego?
CZYTAJ TAKŻE: Marszałek województwa lubelskiego skarży do sądu instytucję. Chodzi o brak milionowych dofinansowań na drogi
4) Jak Urząd Marszałkowski odnosi się do zapowiedzi radnych Sejmiku, którzy składają do Centralnego Biura Antykorupcyjnego wniosek o wykonanie kontroli sprawdzającej?
"Charakter otwarty i konkurencyjny"
W odpowiedzi otrzymaliśmy od Remigiusza Małeckiego, rzecznika prasowego UMWL w Lublinie, podstawowe informacje na temat projektu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego III, będące jednocześnie komunikatem opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego.
Wskazał, że chodzi o "działania na rzecz przedsiębiorców i przede wszystkim z ich bezpośrednim udziałem" oraz "grupą docelową MGWL III są mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego potrzebujące wsparcia w zakresie finansowania kosztów udziału w wydarzeniach o charakterze międzynarodowym".
CZYTAJ TAKŻE: Tak się zarabia w Urzędzie Marszałkowskim: 428 tysięcy dla dyrektora, 122 tysiące dla kierowcy. "To jest gang marszałka!"
Przedstawiciel marszałka województwa lubelskiego podkreślił też, że nabory mają "charakter otwarty i konkurencyjny (a nie selektywny jak sugeruje przekaz medialny)" oraz "nabór prowadzony jest z zachowaniem generalnych zasad równości, w sposób rzetelny i przejrzysty".
W kwestii zarzutów o słabą promocję przedsięwzięcia wskazano, że "projekt MGWL III jest szeroko promowany, komunikowany podczas szkoleń, konferencji i spotkań oraz na stronie internetowej www.gospodarka.lubelskie.pl i w mediach społecznościowych @investinlubelskie".
Dodano też, że "opinie przedsiębiorców dotyczące projektu można zweryfikować na podstawie informacji, które przedstawiane są w sprawozdaniach z wyjazdów".
CZYTAJ TAKŻE: Jarosław Stawiarski o zarobkach w Urzędzie Marszałkowskim. "Radny Sosnowski niech zajmie się rolnictwem"
Opublikowane przez lubelski Urząd Marszałkowski wyliczenia wskazują, że w 2023 roku zorganizowano siedem misji, "w ramach których wsparcie otrzymało 59 MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw - przyp. red.)" oraz 48 spotkań i szkoleń informacyjnych na temat projektu, w których wzięło udział około 760 uczestników. Na 2024 rok zaplanowano natomiast osiem misji, w których wsparcie ma otrzymać 56 przedsiębiorstw oraz 13 spotkań i szkoleń, w których ma wziąć udział kolejnych 760 uczestników.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.