reklama
reklama

Jak to jest z tymi misjami gospodarczymi? Urząd Marszałkowski: Nabory są rzetelne i przejrzyste

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak to jest z tymi misjami gospodarczymi? Urząd Marszałkowski: Nabory są rzetelne i przejrzyste - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z LublinaNieprawidłowości przy organizowaniu zagranicznych misji gospodarczych zarzucają lubelskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu radni Sejmiku Województwa. Zapowiedzieli wniosek do CBA. Przedstawiciel marszałka województwa lubelskiego odpowiada, że nabory mają "charakter otwarty i konkurencyjny (a nie selektywny jak sugeruje przekaz medialny)".
reklama

Artykuł i CBA

Politycy Polskiego Stronnictwa Ludowego zapowiedzieli w środę, 27 marca, złożenie wniosku do CBA w sprawie wyjazdów organizowanych przez lubelski Urząd Marszałkowski w ramach misji gospodarczych dla przedsiębiorców.  

- Nie było tak za naszych czasów, żeby jednoosobowe firmy zmieniały co chwilę PKD i jeździły na kolejne wyjazdy organizowane w ramach misji gospodarczych - powiedział Sławomir Sosnowski polityk PSL-u i radny Sejmiku Województwa.

reklama

O sprawie zrobiło się głośno po artykule portalu Jawny Lublin. W publikacji wskazano, że przy naborach na zagraniczne misje dochodzi do budzących wątpliwości sytuacji, w których m.in. do wyjazdów kwalifikowani są przedsiębiorcy zmieniający wpisy w PKD (Polska Klasyfikacja Działalności) na odpowiadające kryteriom naborów tuż przed naborami w ramach marszałkowskiego programu.

Cztery pytania do urzędnika

Przedstawicielowi Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie zadaliśmy cztery pytania, które przesłaliśmy drogą mailową.

1) Jak Urząd Marszałkowski odpowiada na zarzut, iż część przedsiębiorców zakwalifikowanych do wyjazdów na misje gospodarcze w ramach programu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego dokonuje zmian PKD na odpowiedni do kryteriów naboru tuż przed zamknięciem naboru?

reklama

2) Jak Urząd Marszałkowski odpowiada na zarzut radnej Sejmiku Bożeny Lisowskiej, która stwierdziła, że "misje gospodarcze są słabo promowane i źle dopasowane do potrzeb rynku"?

3) Czy rzeczywiście Urząd Marszałkowski spotyka się z małym zainteresowaniem przedsiębiorstw w kwestii ich udziału w misjach gospodarczych w ramach programu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego?

reklama

4) Jak Urząd Marszałkowski odnosi się do zapowiedzi radnych Sejmiku, którzy składają do Centralnego Biura Antykorupcyjnego wniosek o wykonanie kontroli sprawdzającej?

"Charakter otwarty i konkurencyjny"

W odpowiedzi otrzymaliśmy od Remigiusza Małeckiego, rzecznika prasowego UMWL w Lublinie, podstawowe informacje na temat projektu Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego III, będące jednocześnie komunikatem opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego. 

Wskazał, że chodzi o "działania na rzecz przedsiębiorców i przede wszystkim z ich bezpośrednim udziałem" oraz "grupą docelową MGWL III są mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego potrzebujące wsparcia w zakresie finansowania kosztów udziału w wydarzeniach o charakterze międzynarodowym".

Przedstawiciel marszałka województwa lubelskiego podkreślił też, że nabory mają "charakter otwarty i konkurencyjny (a nie selektywny jak sugeruje przekaz medialny)" oraz "nabór prowadzony jest z zachowaniem generalnych zasad równości, w sposób rzetelny i przejrzysty".

W kwestii zarzutów o słabą promocję przedsięwzięcia wskazano, że "projekt MGWL III jest szeroko promowany, komunikowany podczas szkoleń, konferencji i spotkań oraz na stronie internetowej www.gospodarka.lubelskie.pl i w mediach społecznościowych @investinlubelskie".

Dodano też, że "opinie przedsiębiorców dotyczące projektu można zweryfikować na podstawie informacji, które przedstawiane są w sprawozdaniach z wyjazdów".

Opublikowane przez lubelski Urząd Marszałkowski wyliczenia wskazują, że w 2023 roku zorganizowano siedem misji, "w ramach których wsparcie otrzymało 59 MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw - przyp. red.)" oraz 48 spotkań i szkoleń informacyjnych na temat projektu, w których wzięło udział około 760 uczestników. Na 2024 rok zaplanowano natomiast osiem misji, w których wsparcie ma otrzymać 56 przedsiębiorstw oraz 13 spotkań i szkoleń, w których ma wziąć udział kolejnych 760 uczestników.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama