Hydros ważący 34 kg bolid zbudowany i ulepszany przez studenci Politechniki Lubelskiej został zaprezentowany przed wyjazdem na Shell Eco-marathon. Pokaz odbył się na alejkach w Parku Ludowym w Lublinie.
- Na zawody w Nogaro we Francji wyruszamy już w najbliższy piątek - informuje Michał Borkowski, prezes Koła Naukowego Napędy Lotnicze „Hydrogreen” Politechniki Lubelskiej, które to od 10 już lat pracuje nad stworzeniem pojazdu napędzanego wodorem i bijącego swoje własne rekordy. - Hydros jest pojazdem hybrydowym. Ma silnik elektryczny i pełniący rolę akumulatora bank superkondensatorów. Zasilany jest jednak wodorem.
W ubiegłorocznym Shell Eco-Marathon zespół Politechniki Lubelskiej zajął 6. miejsce. W zmaganiach wzięło udział 120 drużyn. Od tamtej pory bolid zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku.
- Po tym, jak w zeszłym roku złamała się listwa zębata w układzie kierowniczym, zdecydowaliśmy się na nową, stalową listwę, wyciętą techniką elektroerozyjną. Ta zmiana zwiększyła trwałość i precyzję kierowania, co poprawiło bezpieczeństwo pojazdu. Dodatkowo, ulepszony uchwyt korpusu maglownicy zwiększył sztywność całego układu - wyjaśnia Michał Borkowski.
W ubiegłorocznych zmaganiach zasięg bolidu na metrze sześciennym wodoru wynosił ok. 400 km. Teraz ma zostać pobity. - Mamy potencjał na jakieś 450 kilometrów, może więcej i na taki wynik liczę - mówi prof. Jacek Czarnigowski, opiekun Studenckiego Koła Naukowego Napędów Lotniczych „Hydrogreen”.
Zadaniem druży z Politechniki Lubelskiej na tegorocznych zawodach we Francji będzie jak najmniejsze zużycie energii podczas przejechania 18 kilometrów w czasie maksymalnie 40 minut. Zawody zostaną rozegrane w dniach 19-24 maja.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.