- Dbamy o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, dlatego wprowadzamy kolejne udogodnienie, dzięki któremu można odwiedzić nas online - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Żeby skorzystać z nowego udogodnienia, wystarczy urządzenie z kamerą i mikrofonem: komputer, telefon lub tablet. Klient wybiera dla siebie termin i godzinę e-wizyty. Można umówić się w dni robocze między 9.00 a 14.30. Rozmowy trwają do 20 minut. W trakcie wideorozmowy eksperci odpowiedzą na pytania dotyczące emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek.
E-wizyty ruszyły 19 października w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu, a w województwie lubelskim ruszą 29 października.
- W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich naszych oddziałach. Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę, należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń - tłumaczy szefowa ZUS.
Dzień przed spotkaniem klient dostanie SMS z przypomnieniem o e-wizycie. Z kolei na godzinę przed wideorozmową dostanie mail z linkiem. Link należy otworzyć w godzinę umówionej e-wizyty, żeby połączyć się z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w swojej indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości i pokazać go do kamery podczas e-wizyty. W wideorozmowie może wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny klienta – na etapie rezerwacji wizyty należy zaznaczyć taką potrzebę. Osoba, która ma pełnomocnictwo zarejestrowane w ZUS, może rozmawiać z urzędnikiem w imieniu klienta wskazanego w tym upoważnieniu. Film z podstawowymi informacjami o e-wizycie w ZUS w portalu Youtube.