reklama
reklama

Ratusz wspiera lubelską turystykę. Miasto odwiedziło w tym roku ponad 330 tys. turystów

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Urząd Miasta Lublin

Ratusz wspiera lubelską turystykę. Miasto odwiedziło w tym roku ponad 330 tys. turystów - Zdjęcie główne

W ramach tegorocznych wydarzeń związanych z lokalną turystyką zaplanowano "Sezon Lublin", ale w wirtualnej wersji z powodu pandemii koronawirusa. | foto Urząd Miasta Lublin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Władze miasta poinformowały o tym co w ostatnich miesiącach działo sie w lubelskiej turystyce. Mimo pandemii odbyły się festiwale, akcje promujące wirtualną kulturę w czasie obowiązywania największych obostrzeń i wprowadzono Lubelski Pakier Wsparcia.
reklama

Pandemia sporo zmieniła

 

Władze miasta podkreślają, że Lublin z roku na rok staje się coraz częściej wybieranym kierunkiem podróży, zarówno przez turystów z kraju, jak i z zagranicy i przyciąga ich wyjątkowy klimat Starego Miasta, jedyne w swoim rodzaju festiwale (np. Wschód Kultury - Inne Brzmienia, Carnaval Sztukmistrzów, Jarmark Jagielloński) oraz wiele możliwości spędzania wolnego czasu. Sytuacja zmieniła sie nieco w tym roku. Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej z powodu pandemii koronawirusa przez blisko 2 miesiące znacząco ograniczono działalność podmiotów turystycznych, blisko 2/3 Polaków zmieniło swoje plany turystyczne, a 45% w ogóle nie planowało wyjazdy z noclegiem w tym roku.

 

- Pierwsza połowa tego roku dla całej branży turystycznej była walką o przetrwanie. Wybuch epidemii koronawirusa wymusił zrewidowanie działań miasta w zakresie turystyki i dostosowanie ich do zaistniałych okoliczności. Nasze wsparcie skupiło się na niwelowaniu skutków zmniejszonego ruchu turystycznego - mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępca prezydenta ds. kultury, sportu i partycypacji.

 

Lubelski Pakiet Wsparcia

 

Lubelski Pakiet Wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców i organizacji pozarządowych umożliwił uzyskanie obniżki stawek czynszu, odroczenia terminów płatności lub rozłożenia płatności na raty. Obniżono nawet o 90% stawki czynszu za wynajem lub dzierżawę neirchomości, obniżono stawki opłat na ogródki gastronomiczne, wprowadzono możliwość odroczenia terminów płatności podatków lokalnych, przesunięto terminy płatności opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, a płatności rozłożono na raty.

 

#Zostańwdomu

 

W ramach akcji #Zostańwdomu na stronie internetowej urzędu miasta powstała zakładka, na której lubelscy przedsiębiorcy i instytucje zamieszczali swoją ofertę dla mieszkańców pozostających w domach. Pojawiło sie tam ok. 250 ofert. Mieszkańcy mogli szybko poznać oferty lokalnej gastronomii i znaleźć możliwości ciekawego spędzenia wolnego czasu z domu z lubelską kulturą, a dzięki kursom i szkoleniom online również nauczyć się nowych umiejętności.

 

#CityWillWait i #CityIsReady

 

Poza tym Lublin we współpracy z innymi 13 największymi miastami w Polsce, dołączył do akcji #CityWillWait, promując lokalną turystykę i podtrzymując zainteresowanie miastem wśród potencjalnych turystów. Odnotowano ok. 1,4 mln odbiorców kampanii. Kontynaucja tej akcji była druga - #CityIsReady, majaca na celu pokazanie, że 13 tych samych miast jest gotowe na przyjęcie turystów po likwidacji części pandemicznych obostrzeń. W ramach niej pojawiły się propozycje spędzania weekendów i maseczki dla pasażerów wylatujących pietwszymi lotami po otwarciu Portu Lotniczego Lublin, który był kilka miesięcy zamknięty da ruchu pasażerskiego.

 

Ponad 330 tys. turystów 

 

Z informacji władz miasta wynika też, że przeprowadzone badania wskazały, że Lublin jest bardzo chętnie odwiedzany przez turystów indywidualnych. Wpływ na to miały m. in. działania promocyjne realizowane z innymi miastami w ramach akcji #CityIsReady, czy z Polską Organizacją Turystyczną, które polecały Lublin – Polską Markę Turystyczną osobom szukającym bezpiecznego letniego wypoczynku. Konkretne statystyki za ten rok pokaże Lubelski Barometr Turystyczny oparty na analizie Big Data, którego prezentację zaplanowano na późną jesień. Póki co wiadomo już, że od stycznia do sierpnia tego roku Lublin odwiedziło 98 tys. osób, 269 tys. turystów i 36 tys. turystów zagranicznych. 

 

Sezon Lublin

 

Dodatkowo w ramach (w tym roku wirtualnego) Sezonu Lublin 2020 powstała nowa strona internetowa, która w jednym miejscu skupia ofertę partnerów Sezonu, trasy Przewodników Inspiracji i atrakcyjne wizualnie wizytówki Miejsc Inspiracji w ramach wspólnej oferty Lublina dla turystów. Można tam też znaleźć 40 filmów powstałych w ramach Sezonu Lublin, które są promowane w mediach społecznościowych. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama