Ulica została przebudowana na odcinku od ulicy Pancerniaków do ulicy Metalurgicznej. W poniedziałek wykonawca zabezpieczenia i umożliwi tym samym korzystanie z drogi. Instytut Badawczy Dróg i Mostów rozwiał wszelkie wątpliwości i uznał nowo powstałe obiekty za całkowicie bezpieczne gotowe do użytkowania bez konieczności dobudowania wzmocnień. Stary obiekt kolejowy był najdłuższym wiaduktem w granicach administracyjnych Lublina i przestał istnieć 22 marca 2018 roku. Jego rozbiórka trwała 79 dni. Jak podaje Miasto Lublin, nowa inwestycja polegała m.in. na budowie: dwóch par, nowych, mniejszych obiektów, nasypów, skrzyżowania z łącznicą ul. Rataja w formie ronda, sieci trakcji trolejbusowej, ciągów pieszych i rowerowych. Para większych obiektów znajduje się bliżej ronda. Mają one długość około 212 m, krótsze obiekty to te bliżej ul. Metalurgicznej. Mają po 153 m długości. Długość jezdni na nasypie to 133 m, a jego wysokość w najwyższym punkcie to 13 m. Łączna długość dróg rowerowych zrealizowanych w ramach zadania to około 2.8 km. Biegną one po obu stronach jezdni, z kolei w zakresie wiaduktów — tylko na zachodnich obiektach. Cały zakres objęty pracami to dystans około 1.5 km.
Budowa trwała 409 dni. Zadanie zrealizował Budimex S.A. Kwota kontraktu wyniosła niewiele ponad 70 mln zł.