W terminie 14-24 kwietnia br. odbyły się konsultacje
społeczne w sprawie modyfikacji tras linii nocnych. Dziękujemy wszystkim za
udział poprzez oddanie głosu za pośrednictwem sondy oraz nadesłanie propozycji
autorskich. Projekty przebiegu tras linii nocnych zgłaszane przez pasażerów
dotyczyły przede wszystkim włączenia do obsługi przez komunikację nocną rejonu
ul. Węglarza, jak również uwzględnienia w proponowanym wariancie linii N2 na
trasie Gęsia – Felin, możliwości zajeżdżania na os. Poręba. Wnioski dotyczyły
również dwukierunkowej obsługi ul. Nowy Świat przez linię N3 na proponowanej
trasie Skansen - Abramowice. Wszystkie propozycje autorskie zostały przez nas szczegółowo
przeanalizowane i zweryfikowane pod kątem możliwości konstrukcji rozkładów
jazdy.
W wyniku zakończonych konsultacji społecznych, ostatecznie
od 16 maja br., będą obowiązywać poniższe, nowe
trasy w komunikacji nocnej.
Linia N1
Paderewskiego – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich
– Smorawińskiego – Lipińskiego – Północna – Szeligowskiego – Gębali – Chodźki –
Obywatelska – Lubartowska Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót:
Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności –
Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana
Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska
Linia N2
Gęsia – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al.
Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie
– Lipowa – Okopowa – Narutowicza –
pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska –
Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia
– Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza
– Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al.
Witosa – Doświadczalna – Felin [- ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników
Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości –
Świdnik Helikopter]
Linia N3 Wariant I
Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha –
Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności –
Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 –
pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa –
Kunickiego (powrót:
pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa – Gazowa
– Dworzec Gł. PKP – Gazowa - Stadionowa – Nowy Świat – Smoluchowskiego –
Kruczkowskiego – Zemborzycka – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (przejazd
przez ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką w obu
kierunkach. Wersja do konsultacji społecznych zakładała zajeżdżanie przez ul.
Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku
pętli Abramowice).
Na poszczególne warianty oddano następującą liczbę głosów.
Linia N1
- Wariant I: os. Choiny – Żeglarska – 324 głosy (26%)
- Wariant II: Paderewskiego – Żeglarska – 922 głosy (74%)
Linia N2
- Wariant I: os. Poręba – Felin [wybrane kursy – Świdnik Helikopter] – 593 głosy (25%)
- Wariant II: Gęsia –Felin [wybrane kursy – Świdnik Helikopter] – 1735 głosów (75%)
Linia N3
- Wariant I: Skansen - Abramowice (zajeżdżanie na ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku pętli Abramowice) – 666 głosów (74%)
- Wariant II: Skansen – Abramowice (zajeżdżanie na os. Kruczkowskiego tylko w kierunku pętli Abramowice) – 235 głosów (26%)